ČIPY – JE TO TAK VELKÝ PROBLÉM?

Na shromáždění vlastníků byla přijata zásada – každému tolik čipů, kolik osob je v bytě přihlášeno, plus jeden navíc. Někteří jich potřebují nebo chtějí víc. Je to tak velký problém? Chceme znát Váš názor na něj, tentokrát znovu po dvou letech.

Čtěte úvahu zde v rubrice „Dokumenty“ a vyjádřete se k ní zde níže v komentáři.

Vladimír Zasadil

Komentáře

1 | Bulant | 19.10.2012Pá17:40

Test

reagovat

2 | Vyhlídka @ | 20.10.2012So11:01

[1] Bulant: Určitě by měla být možnost pořízení dalšího čipu. Buď na kauci, nebo za jednorázový poplatek. Já osobně potřebuji další pro své rodiče. Vím, že je dost vlastníků, kteří preferují tuto možnost.

reagovat

3 | Vita | 20.10.2012So21:57

čipy

Jisté je ,že SV odsouhlasilo způsob přidělování čipů, sice s nevelkou převahou a tak úvaha o změně systému se nabízí každý rok ,vždy se svoláním shromáždění . Před tím by měly proběhnout diskuze na domovních schůzích na kterých se případné varianty přidělování řádně prodiskutují.A variant je hned několik počínaje jednorázovým poplatkem nebo vratná kauce či snad měsiční pronájem. To ,že se čipový system přístupu do našich domů ukázal být přínosem je prokázáno množtvím exkremetů odstraňovaných úklidovou službou.Pokles z patnácti případů na jeden za půlroku je jasným argumentem pro čipový systém.Čili zvažme veškeré závažné důvody pro přidělení čipu a neberme toto jako diskriminaci a nebo snad bránění ve výkonu vlastnických práv. Chceme žít bezpečně a beze strachu a parazitů. To je priorita.

reagovat

4 | Vyhlídka @ | 29.10.2012Po9:40

Pokud se někdo snaží vytvořit mýtus, že vše zařídilo pořízení čipu pro vstup do domu, jeto určitě jeho právo. Daleko jednodušší je však skutečnost, že za to, že poklesly nezvané návštěvy v domě je ta, že dveře jdou celou dobu zavírat, což v případě původních dveří prakticky málokdy šlo. Do domu bylo možno se dostat i když náhodou dveře zavírat šly, jelikož velké mezery umožňovaly otevření pomocí nože a pod. Pokud by byla možnost, ne povinost,získat ještě jeden čip, určitě bych tuto možnost využil, a nemyslím si, že by to způsobylo zvýšení výskytu exkrementů v domě. Pokud se týká těchto nálezů, dost jich způsobili nájemníci a jejich ratolesti i domácí zvířectvo.

reagovat

5 | Vita | 29.10.2012Po15:23

Mýtus?

[4] Vyhlídka:Mýtus to určitě není. Dříve měli od vchodových dveří klíče i bezdomovci,kteří si je půjčovali mezi sebou,dokonce měli i generální klíč,kde k němu přišli nikdo neví.Generálem pak odemykali sušárny, prádelny,vylamovali mříže s novým profilem klíče. Po zavedení čipového systemu toto ustalo. Ale o tom všem byli již dávno vlastníci informováni na domovních schůzích. Asi jste na nich nebyl jinak by jste věděl,že výskyt exkrementů a čipový systém prokazatelně spolu souvisí.

reagovat

6 | Vyhlídka @ | 31.10.2012St8:05

čipy

Tak Vás mohu ubezpečit, že jsem na domovních schůzích byl a byl jsem svědkem všech excesů které, specialně Vy jste tam předváděl, Musím však opakovat, že zavedení čipového systemu má vliv pouze doprovodný. Hlavní důvod je v dobře fungujících dveřích. Dále mi není jasné jak by se dostali čipy mezi bezdomovce, když, pokud je mi známo, není zrovna lehké si pořídit klon čipu. Ale nebudu již s Vámi polemizovat,protože to evidentně nemá valného smyslu.

reagovat

7 | Vyhlídka @ | 31.10.2012St8:08

Tak Vás mohu ubezpečit, že jsem na domovních schůzích byl a byl jsem svědkem všech excesů které, specialně Vy jste tam předváděl, Musím však opakovat, že zavedení čipového systemu má vliv pouze doprovodný. Hlavní důvod je v dobře fungujících dveřích. Dále mi není jasné jak by se dostali čipy mezi bezdomovce, když, pokud je mi známo, není zrovna lehké si pořídit klon čipu. Ale nebudu již s Vámi polemizovat,protože to evidentně nemá valného smyslu.

reagovat

8 | Vita | 1.11.2012Čt15:31

Nemá to smysl

[7] Vyhlídka:Opravdu nemá smysl s Vámi diskutovat zvláště když nejste schopen pochopit,že dobře fungující dveře jsou na nic,když od nich mají klíče bezdomovci.O čipech mezi bezdomovci jsem vůbec nepsal a tak nevím co jste tímo:" Dále mi není jasné jak by se dostali čipy mezi bezdomovce, když, pokud je mi známo, není zrovna lehké si pořídit klon čipu" ,chtěl naznačit. Jsem rád ,že tato diskuse je z Vaší strany skončena a to včetně invektiv na moji osobu.

reagovat

9 | Pavla Hrubá | 19.1.2013So1:03

Vyjádření, které se týká čipového systému je uvedeno na těchto webových stránkách v sekci „Nová správcovská firma“: http://vrumo.cz/…ovska-firma/ – viz též níže kopie textu (reakce na komunikaci předsedy výboru a členky SVJ):

Dobrý den,

dovoluji si reagovat na připomínku paní Mimrové k přístupu do sklepních prostor a souhlasím s ní, že by bylo vhodné, aby k těmto prostorám nebyly shodné klíče jako ke kontejnerům s odpadem, resp. klíče „unifikované“, jak uvádí Ing. Zasadil.

Domnívám se, že zamezení přístupu nežádoucích osob by se dalo vyřešit zavedením čipového systému u vstupních dveří ke sklepům (případně i k jiným prostorům – vstup na střechu, do bývalých „prádelen, sušáren, kočárkáren“…).

Předpokládám, že i ostatní vlastníci by souhlasili s tím, že není důvod, aby se do našich sklepních kójí mohli dostat např. popeláři. Osoby odpovědné za opravy a údržbu jistě mají čipy pro přístup do domu. Realizací uvedeného (zavedení čipů u sklepních kójí, resp. i u jiných prostor) by byl problém s přístupem nežádoucích osob možná vyřešen. Navíc čipovým systémem lze jistě nastavit parametry pro přístup – např:

  1. vlastník – vstup do všech částí domu,
  2. poštovní doručovatelka – pouze vstup do domu,
  3. opraváři – vstup do domu a následně pouze vstup do prostor, kde zajišťují opravy,
  4. externí firmy – vstup do domu a následně pouze vstup do prostor, které mají pronajaté (př. střecha = šiřiče signálu T-mobile…) apod.

Předem děkuji za Váš názor a za zařazení návrhu na rozšíření čipového systému do nákladů plánu výdajů („oprav“) pro následující období.

Pavla Hrubá, Moskevská 1464/61

K tomu doplňuji:
Informace pana Víti uvedená výše:
„Dříve měli od vchodových dveří klíče i bezdomovci,kteří si je půjčovali mezi sebou,dokonce měli i generální klíč,kde k němu přišli nikdo neví.Generálem pak odemykali sušárny, prádelny,vylamovali mříže s novým profilem klíče. Po zavedení čipového systemu toto ustalo. Ale o tom všem byli již dávno vlastníci informováni na domovních schůzích. Asi jste na nich nebyl jinak by jste věděl,že výskyt exkrementů a čipový systém prokazatelně spolu souvisí.“
Potvrzuje to, co jsem uvedla i já. Pokud se „nežádoucí osoba“ dostane do našeho domu (někdo ji nevědomky a neúmyslně vpustí) a bude mít univerzální klíč, pak se dostane i do ostatních prostor.

I toto je podle mého názoru důvod pro zvážení výše uvedeného návrhu zavedení čipového systému i u společných částí domu.

reagovat

10 | Vita | 19.1.2013So20:42

Souhlasím

s tímto názorem Pavlo, určitě toto podpořím.Jen pro info.:

čtečka (ethernet) stojí cca 4800,–Kč bez dph a k tomu potřebujeme el.zámek.Ten co je v hlavních vchodech stojí 28 tisíc,ale nám by stačil „cvrček“ za nějakých 1000 Kč (udrží 300 kg tlak na dveře) a k tomu vedení jak ovládací tak napájecí i zdroj el. energie a k tomu software do počítače.Kabel čím dál je od řídícího cetra tím se vše prodraží,čili navést kabel do 18. patra ke strojovnám může být nákladné,ne snad pro cenu kabelu,ale pro práci s uložením.Ale i přesto stojí za to si nechat udělat cenovou nabídku.
Změna zbůsobu přístupu k popelnicím na čipy by stála dle dřívější nabídky 48 tisíc,zde byl ale problém dvojího zámku – posuvná vrata a dvířka v nich.

Vita Kubasek

reagovat

11 | PavelN | 24.1.2013Čt10:05

Nevím jak u 18. patra, ale u sklepů by se větší zabezpečení hodilo. Navíc na Moskevské je zcela nevhodně řešena kombinace zamykání dvěří a mříže, kdy může dojít k zamknutí osoby uvnitř sklepů, která si pak zevnitř nemůže dveře přibouchnuté zamknutou mříží otevřít.

reagovat

12 | Lenka Suchánková | 2.2.2013So1:58

Výměna elektroměrů

Při zápisu stavu svého elektroměru dne 1. 2. 2013 jsem v místnosti s elektroměry našla otevřené VŠECHNY skříńky (ve spodní i horní řadě). Navíc místnost s elektroměry nebyla zamčená. Při hledání důvodu otevření jsem objevila, že všechny staré elektroměry jsou vyměněné za nové. Nějak jsem si nevšimla ani zde na vrumo, ani dole ve skříňce oznámení výměny, dále mne velice zaráží, že ten, kdo elektroměry měnil, ponechal absolutně VŠE odemčené – včetně dveří do místnosti. Může se k tomu prosím někdo vyjádřit?

reagovat

13 | Lenka Suchánková | 2.2.2013So2:01

[12] Lenka Suchánková: Omlouvám se, že jsem to napsala do jiného vlákna, avšak nenašla jsem možnost založit nové vlákno. Prosím admina, aby vlákno založil.

reagovat

14 | bondarčuk @ | 12.3.2013Út11:52

čip od dveří

Dobrý den potřebuji dva čipy od dveří,koho mám oslovyt?

reagovat

15 | Martin | 12.3.2013Út11:53

Možná bude nejlepší se nejdříve doučit češtinu :)

reagovat

16 | Vita | 12.3.2013Út16:38

Dobrý den,potřebujete-li čipy stačí přinést potvrzení o počtu přihlášených osob ve středu před šestou večer do kanceláře SVJ.
Ty které Vám chybí do počtu budou zhotoveny na počkání.

Kubásek

reagovat

17 | K.Hořejší | 23.1.2014Čt16:49

dveře 1.NP Vrš 64

Dobrý den,

velice pravidelně píši na email k hlášení závad, že nefunguje mechanismus zámku u vchodových dveří v 1.NP na Vršovické 1461/64. Dveře se dají tahem otevřít bez čipu.
Také jsem na daném emailu žádala, máme-li zřízenu jakousi „bezpečnostní hlídku“, o pravidelné kontroly těchto dveří a zajištění oprav.
Bohužel, ještě se mi nestalo, když použiji tento vchod, že by nešlo oteřít pouze tahem.
Proto tímto žádám o zajištění pravidelných kontrol a hlavně oprav. Je možné, že je někdo záměrně poškozuje zevnitř, ale jistě nemusím upozorňovat na potřebu zabránit vstupu do budovy neoprávněným osobám. Děkuji, Hořejší

reagovat

18 | v.zasadil | 24.1.2014Pá9:30

[17] K.Hořejší: Dobrý den paní Hořejší,
Vámi uváděné dveře jsou opakovaně opravovány. Přesto se stává a bohužel může se z různých příčin stát, že se opakuje i Vámi popsaná závada. Stává se to občasně i u jiných dveří.
Běžné závady v našich domech řeší SF First s.r.o., doporučuji se na ni obracet přímo na adrese havarie@vrumo.cz. Takto se Váš požadavek dostane bezprostředně na počítač techničky First paní Ing.Součkové a výnosem z této adresy je automaticky informován i výbor SVJ.Obráceně to nefunguje. Adresujete-li hlášení závady výboru a nikoli techničce na uvedenou adresu, může trvat i několik dní, než je některý člen výboru techničce předá.
Pokud jde o „jakousi bezpečnostní hlídku“, máte zřejmě na mysli noční ostrahu, prováděnou agenturou „Securitas cz“ (denně od 20.00 do 08.00). Je smluvně zajištěna SF First. Případné dotazy nabo požadavky na tuto sluřbu je třeba rovněž uplatnit u SF First. Je to ale možné i cestou výboru SVJ.

reagovat

19 | lukas @ | 5.12.2014Pá14:05

cip

přitelkyne mi stratila klice i s cipem tak bych potřebova novej

reagovat

Připojte váš komentář!

Můžete používat Texy! syntaxi.

* Hvězdičkou jsou označeny povinné informace.