VÝTAHY

Dnešního rána nejel na Moskevské ani jeden malý výtah.
Na levém výtahu byla závada na mechanismu zavírání dveří, odstranil servis OTIS.
Na pravém výtahu byla „závada – nezávada“, která se opakuje na Moskevské již po několikáté, a není to dobrý žert.
Někdo totiž po příjezdu do 0.NP se vysmrkal do papírového kapesníku a zasunul jej do mezery mezi kabinovými a šachetními dveřmi. Celoplošná světelná lišta, která byla instalována proto, aby dveře při zavírání nenajížděly do lidí, to registruje jako překážku, dveře se již nezavřou a výtah zůstane stát ve stanici. Kapesník odstranil v 8:00 h předseda SVJ a výtah začal opět normálně jezdit.

Komentáře

1 | v.zasadil | 5.10.2014Ne9:47

Ani Uzbecká nezůstává pozadu

Popsaný scénář se odehrál v sobotu 4.10. také na Uzbecké.
Ráno nejede ani jeden osobní výtah. Levý stojí ve 13.p., pravý v 7.patře.
A opět – závada – nezávada.
Přivolaný mechanik nalézá smetí v prostoru světelné lišty ve 13.p. Odstranil je a oba výtahy se daly do pohybu.
Nebyl jsem v sobotu v Praze, vrátil jsem se cca v 19.30.
A opět – levý výtah nejede, stojí ve 13.p.
A opět – v prostoru světelné lišty smetí.
Vylovil jsem odtud posléze mimo jiné celofánový obal od nějakých sušenek, nebo co to bylo.
A opět – výtah se rozjel.
Nechal jsem tu hromádku smetí vyloženou ve 13.p. vedle výtahu, snad se v tom obalu někdo pozná.

Výtahy není možno znečišťovat a odhazovat v nich odpadky.
A pokud nám tam nějaký upadne, je třeba ho sebrat.

Popsané závady-nezávady pak způsobí, že výtah, nebo dokonce oba dva nejezdí nejméně půl dne, než přijde mechanik.

Výjezd technické pohotovosti stojí 2 – 3000 Kč.

reagovat

2 | l.semerád @ | 8.10.2014St15:26

Dobrý den,

chtěl jsem se touto formou zeptat, nebo spíš požádat o pomoc. Na Vršovické 66 někde na druhém patře si někdo zřídil hudební studio , právě teď mi tady duní podlaha. Nejhorší na tom je, že tato hudební produkce se provozuje v nočních hodinách. Naposledy v noci z pondělí na úterý v čase od cca 3.30 hod do 5.00 hod. Je možné s tím něco udělat.

Děkuji

Luděk Semerád

reagovat

3 | J. Malinovský | 8.10.2014St17:45

Na Moskevské opět nejedou oba osobní výtahy.

reagovat

4 | V.Zasadil | 8.10.2014St19:51

[3] J. Malinovský: Přičina závady byla úplně stejná jako jsem popsal ve svém příspěvku 1.10.2014St20:56 s tou výjimkou, že dnes se jednalo o papír od čokolády (opět zasunutý v mezeře světelné lišty), který zastavil oba dva výtahy, které jsou zapojeny a pracují v režimu duplex. To je závěr přivolaného servisního mechanika.

reagovat

5 | Návštěník | 9.10.2014Čt7:51

[4] V.Zasadil: To nejspíše vypadá, že tady na Moskevské někomu vadí, že výtahy fungují!!!

reagovat

6 | Hrubá | 11.10.2014So1:11

Dobrý den,

mám pocit (bohužel aktuálně potvrzený osobní zkušeností), že problém nebude v tom, že by někdo úmyslně a až nyní zahazoval nějaké odpadky do šachet výtahů, ale v tom, že ve výtahových šachtách je v mezidveřních prostorách neuvěřitelný nepořádek, a to pravděpodobně DLOUHODOBĚ, a díky jejich provozu se zkrátka občas něco z tohoto nepořádku uvolní a zapříčiní nefunkčnost některého z výtahů.

Předevčírem, 9.10.2014, se mi stala opravdu velmi nepříjemná věc – uvízla jsem ve velkém výtahu na Moskevské s tím, že vnitřní dveře výtahu se otevřely a vnější nikoliv, a to na rozhraní 16. a 17. patra. Na vyproštění technikem jsem čekala 30 minut a nikomu bych toto opravdu nepřála… Nicméně v průběhu té doby jsem pořídla snímek prostoru právě za otevřenými vnitřními dveřmi výtahu a binec tam byl opravdu dost velký.

Možná by bylo vhodnější, než neustále obviňovat vlastníky, že úmyslně vhazují odpadky do prostor u výtahů (nepředpokládám totiž, že to někdo dělá), důsledně apelovat na firmu spravující naše výtahy (OTIS), aby veškeré prostory výtahových šachet, včetně mezidveřních prostor, důkladně vyčistila. Pokud k tomu nedojde, tak bude naše SVJ neustále zbytečně platit za pohotovostní výjezdy techniků, kteří samozřejmě nikdy nepřiznají, že chyba je na straně jejich firmy!

A jestliže je plánována větší rekonstrukce výtahů nejdříve za 7 let v roce 2021 a v následujících letech, pak by si naše výtahy zasloužily minimálně důkladnou a pravidelnou údržbu a nikoliv pouze pohotovostní zásahy, které by přeci neměly být v takovém rozsahu, pokud jsou výtahy v takovém stavu, že nevyžadují žádnou větší opravu/repasi/ob­novu, jak prý bylo potvrzeno revizní zprávou…

Předem děkuji, že výbor SVJ podnikne veškeré kroky, aby firma OTIS uvedla naše výtahy do bezvadného stavu.

S pozdravem
Hrubá

reagovat

7 | v.zasadil | 12.10.2014Ne6:22

[6] Hrubá: Dobý den,

jako příčinu Vašeho uváznutí ve výtahu označil servisni mechanik vadu ve zpracování signálu o poloze kabiny výtahu, ale konkrétní vadu snímačů nebo řídícího systému nenalezl. Příčinou tedy nebyly odpadky v mezidveřním prostoru Proto jej výsledně resetoval, čímž obnovil jeho funkci, konstatoval jeho provozuschopnost a na tom svoji práci ukončil. Ve Vašem případě šlo o nákladní výtah, který dlouhodobě vykazuje velmi dobrou provozní spolehlivost.

Uváznutí ve výtahu je nepříjemná záležitost a jistě Vám ji nikdo nezávidí. Na druhou stranu musíme vzít v úvahu, že výtah je složité zařízení, zahrnující části mechanické, elektrické a elektronické. Občasně tedy může bohužel k podobné závadě dojít, jako k ní například může dojít a občasně i dochází u PC, který v takovém případě rovněž resetujeme.

Problenatikou výtahů se ve výboru, jakožto samosprávném orgánu našeho SVJ, zabývám osobně, jak je obecně známo a jak i Vy sama dobře víte, Znamená to, že Vaše výtky a rady adresujete mně osobě i když jste tak laskava, že mě nejmenujete. Pokud tedy narážíte na má vyjádření k závadám – nezávadám z 1. a 5. 10, pak vězte, že opravdu přesně vím o čem píšu a není to „neustálě obviňování vlastníků, že úmyslně vhazují odpadky…“
Pokud Vás tato problematika detailně zajímá, zkuste popřemýšlet, jak se odpadky do mezidveřního prostoru vůbec mohou dostat a dojdete k obdobným závěrům.

Pokud mi radíte, „co by bylo vhodnější, než neustále obviňovat vlastníky“, pak bych si dovolil podotknout, že když nám nějaký odpadek upadne doma, tak jej vzápětí sebereme. Slušný člověk a vychované dítě to udělá i na chodbě nebo ve výtahu.
Radíte-li mi, aby odpadky ne výtazích sbírali mechanici OTIS za 2000 Kč/hod, pak mi ještě poraďte, kolikrát měsíčně, týdně nebo denné to mají dělat. Bude-li se to líbit i ostatním vlastníkům, není problém to zařídit.

reagovat

8 | Hrubá | 13.10.2014Po0:11

[7] v.zasadil:
Dobrý večer,
domnívám se, že bohužel došlo k nedorozumění a nepochopení toho, co jsem popsala výše.

Rozhodně nebylo mým úmyslem kohokoliv z výboru napadat a také jsem nepsala, že by firma OTIS měla při jednotlivých výjezdech uklízet nepořádek a měli bychom za to platit jako za pohotovostní výjezd. Osobně jsem totiž nikdy nikoho z obyvatel našeho domu neviděla, že by cokoliv úmyslně vhodil do výtahové šachty a nebo po sobě neuklidil něco, co mu ve výtahu upadlo…

Podstatou výše uvedeného příspěvku bylo to, že podle mě je v prostorách výtahových šachet/mezi patry u dveří, velký nepořádek, který už pravděpodobně léta není odklizen – tj. tyto prostory prostě firma spravující výtahy neudržuje v řádném stavu, resp. je do řádného stavu nikdy neuvedla.

Proto jediné, o co jsem žádala a žádám i nadále, je, aby ze strany výboru jako výkonného (nikoliv samosprávného) orgánu našeho SVJ došlo k ověření, jak to v jednotlivých patrech vypadá v mezidveřních prostorách výtahů, a následně k předložení požadavku na OTIS, aby tyto prostory zcela vyčistil. Vždyť to by snad měla být povinnost firmy OTIS v rámci standardní údržby/smlouvy, ale chápu, že je pro ně jednodušší a hlavně finančně výhodnější, když budou několikrát týdně řešit pohotovostní výjezdy a nechají si je také náležitě od našeho SVJ zaplatit…

S pozdravem a díky
Hrubá

reagovat

9 | v.zasadil | 14.10.2014Út14:48

[8] Hrubá: Dobrý den,

děkuji za Vaše vysvětlení a prosím, abychom si napříště nemuseli posílat veřejné nóty o ničem, pouze k pobavení ostatních vlastníků, abyste v případě potřeby více používala adresu zasadil@vrumo.cz, kterou zatím nepoužíváte vůbec. Určitě se tak domluvíme snáze a rychleji o tom, co je potřebné, možné a rozumné bez zbytečných fejetonů. Vážím si Vás, věřím tomu, že vše myslíte dobře a prosím, věřte i Vy, že dobré úmysly má i výbor včetně mé osoby. Ani já, ani nikdo jiný z výboru nikoho zbytečně neobviňuje a neotravuje.Budu rád, pokud naše budoucí komunikace bude vycházet ze vzájemné úcty, bude konstruktivní, prosta knížecích rad a okopávání kontníků

reagovat

10 | v.zasadil | 30.4.2016So9:05

Moskevská - 29.4.16 nejede nákladní výtah

Pohotovostní technik označil příčinu jako mechanické poškození systému zajištění dveří, kterou není schopen neprodleně odstranit. Oprava bude pokračovat v pondělí 2.5.16, tentokrát již mimo pohotovostní službu. Dávám touto formou na vědomí vlastníkům na Moskevské.

reagovat

11 | Hrubá | 19.5.2017Pá5:16

Dobrý den,

na Moskevské 1464 je neustále problém s velkým výtahem 95813. Na tuto skutečnost pravidelně upozorňuji předsedu SVJ a vždy se žádostí o obnovení provozu tohoto výtahu. Předpokládám, že náklady, které souvisejí vždy se znovu-zprovozněním výtahu, naše SVJ neplatí, protože pokud firma, která výtahy spravuje, je nedokáže opravit dlouhodobě, tak bychom za to jako SVJ neměli platit…(zpravidla se nejedná o nefunkčnost výtahů díky vandalismu, přestože nám to výtahová firma trvdí).

Zároveň bych chtěla požádat, aby hlášení o nefunkčnosti výtahů zajišťovala tzv. „strážní“ služba, kterou si platíme. Bohužel to teď tak není. Pokud závadu nenahlásím já, tak výtah nejede třeba i 4 dny… Já ale bohužel nemám možnost neustále kontrolovat provoz výtahů v našem domě.

Děkuji za pochopení a zároveň také za urgenci požadavku na „strážní službu“ tak, aby provoz všech výtahů ve všech našich zodpovědně kontrolovala minimálně 1× denně.

S pozdravem a díky
Hrubá

reagovat

12 | Pavel Kysel @ | 21.5.2017Ne14:08

Odstávka vody

Dobrý den,
už několikrát se dozvídám z veřejné vývěsky, že v následujícím týdnu dojde k přerušení dodavky vody spojené s výměnou ventilů! Může mi někdo kompetentni z výboru SVJ objasnit tyto opakujíci se odstávky? O jaké výměny a rozsahy se jedná? Existuje nějaký časový plán výměny ventilů, jejich rozsah a důvod? Podle reakce sousedů v domě vysvělení bude zajímat nejen mě!
Děkuji za odpověď.
S pozdravem
Kysel P.

reagovat

13 | Vita | 21.5.2017Ne18:40

[12] Pavel Kysel:
Dobrý den,
jedná se o plánované výměny kohoutů v 0. a v 2. patře. Tyto kohouty jsou již nefunkční a propouští. Vzhledem k tomu, že rozvody vody neměly vypouštěcí kohouty, byla jakákoliv oprava stoupaček nemožná bez vypuštění celého domu.
Opravy se provádí postupně. Jižní křídlo poté severní. Jižní je již opraveno a dokončuje se severní. Na Uzbecké jsou již práce dokončeny. Další příjde na řadu Vršovická. Tam budou problémy s některými jednotkami se ztíženým přístupem ke kohoutům.
Do konce roku by také měla být provedena výměna vodoměrů v jednotkách. Na toto bude výbor vybírat z nabídek několika firem. Vše bylo a bude zveřejněno v zápisech ze schůzí výboru SVJ.

Kubásek

Kubásek

reagovat

14 | Hrubá | 26.5.2017Pá1:42

Výměna vodoměrů

[13] Vita: Dobrý den, v případě, že by měla do konce tohoto roku proběhnout výměna vodoměrů tak, jak je uvedeno výše, proč není tento výdaj zahrnut do plánu oprav, který má být projednáván na nejbližším Shromáždění vlastníků? Daný výdaj není plánován ani na rok 2018… Děkuji za odpověď. Hrubá

reagovat

15 | Vita | 26.5.2017Pá9:47

[14] Hrubá: O vodoměry a jejich životnost se stará fa. Ulimex. Výboru bylo nedávno oznámeno, že životnost končí tento rok. Výměna bude provedena a uhrazena v rámci údržby.

Kubásek

reagovat

Připojte váš komentář!

Můžete používat Texy! syntaxi.

* Hvězdičkou jsou označeny povinné informace.