UKONČENÍ FACELIFU VÝTAHŮ NA MOSKEVSKÉ
Dnem 29.6.2013 byly ukončeny práce na faceliftu osobních výtahů na Moskevské a byly uvedeny do provozu. Zároveň byla provedena změna v řízení jejich provozu tak, že oba osobní výtahy jezdí nadále jako duplex – tzn. na přivolání tlačítkem u malých výtahů přijede ten výtah, který je blíž a jede ve směru. Nákladní výtah jezdí nezávisle jako simplex, tzn. reaguje jen na přivolání tlačítkem u velkého výtahu.
Výhoda tohoto zapojení je v tom, že ten, kdo potřebuje jenom nákladní výtah (kočárek, apod.) si přivolá velký výtah a dočká se ho, aniž by mu mezitím několikrát přijel a odjel malý výtah, který nepoužije.
Kdo hodně chvátá, zmáčkne si tlačítko u malých i u velkého výtahu.
Doufáme ale, že to budou výjimky a výtahy budou lépe sloužit ke spokojenosti obyvatel domu.
Komentáře
Dobrý den,
dovoluji si vyjádřit se ke změně ovládání výtahů.
Nepovažuji za zcela korektní, že tato změna byla provedena bez předchozího projednání s vlastníky jednotek tak, aby byl znám VĚTŠINOVÝ názor, ale způsob ovládání výtahů byl upraven pouze na základě podnětu jednoho z vlastníků.
V tuto chvíli považuji provedenou úpravu za zcela neefektivní, protože v případě individuálního přivolání (jak duplex, tak nákladní výtah) přijedou samozřejmě všechny výtahy (a tento způsob ovládání zcela jistě bude používán…).
Rozhodně to v počátečních měsících s sebou ponese zvýšené náklady na elektřinu, protože vlastníci jednotek jsou 25 zvyklí, že k nim přijede výtah, který je nejblíže, a budou výtahy přivolávat oběma tlačítky (jak u duplexu, tak u nákladního výtahu).
Žádám proto výbor, aby u rozhodnutí, která se týkají všech vlastníků jednotek v domě, nejdříve zajistil vyjádření většiny a podle toho následně postupoval.
Předem děkuji.
Pavla Hrubá
Ukončení facelifu
Bude vše ukončeno až 29.6.2013,– nebo je to překlep v datu- interiér nákladního výtahu není opraven. Jinak mě se interiér malých výtahů líbí- je to jak když svítí sluníčko v tom celém nyní našem šedém světě, díky těm, kdo vybrali tu hezkou barvu. Pavla Jánská
Dobrý den,
ráda bych ještě uvedla, aby nedošlo k nedorozumění, že i mně se interiér výtahů líbí a doufám, že vydrží co nejdéle.
Zároveň nemám nic proti změně způsobu ovládání (přivolávání) výtahů (reaguji tak na zprávu pana Pavla v jiné sekci), ale co považuji za podstatné a s čím nesouhlasím, že výbor provedl tuto změnu bez předchozí znalosti většinového názoru vlastníků, resp. obyvatel příslušného domu.
Nedomnívám se, že tento způsob rozhodování je správný.
Pavla Hrubá
byl to překlep
[3] Pavla Jánská: Dobrý den paní Jánská,
byl to překlep a přihodil se asi mně. Omlouvám se. Nákladní výtah se zatím faceliftovat nebude, protože jej čeká ještě mnoho jízd se stavebním materiálem a ssutí z rekonstrukcí bytů.
Anketa ze začátku roku ukázala, že minimálně po dobu dalších tří let musíme v našich domech počítat nejméně s 20 rekonstrukcemi ročně (celkem).
Jsem rád, že osobní výtahy se Vám líbí. Barvy vybrali sami vlastníci na semináři, který jsme se zástupcem fy OTIS na dané téma uspořádali.
Zdravím Vás a přeji Vám hezký den
[4] Hrubá Pavla: Ahoj Pavlo,
zde se musim ing. Zasadila zastat. Je to mimo jine (dle meho prinosny – viz dale ) pozustatek „nouzoveho reseni“, kdy po uvedeni druheho faceliftovaneho vytahu do provozu dochazelo k tomu, ze v ruznych patrech nedoviral vnitrni dvere. Tim pusobil zmatky v ridici jednotce pri rozhodovacim algortimu, ktery vytah ma dany pozadavek obslouzit (prijet), vysledkem cehoz bylo, ze se v 0.NP a 1.NP hromadily lidi, kteri smutne koukali na to, jak jeden vytah, ktery nemuze dovrit dvere ve strednich patrech (coz ovsem nevedeli) se snazi sjet dolu, zatimco zbyle dva (jinak funkcni) v klidu odpocivaly. Roztrzeni ovladani nakladniho vytahu bylo jedinou moznosti, jak zajistit spolehlivou funkci alespon jednoho vytahu a umoznilo v pripade potizi vyjet nakladnim vytahem do prislusneho patra a dvere rucne dovrit.
Nesouhlasim, ze nutne musi pri novem zpusobu ovladani dojit ke zvyseni spotreby el. energie, protoze jak jsem byl svedkem ( a sam jsem nekdy musel tento zpusob pouzit ) jak skutecne lide v touze po nakladnim vytahu nucene odesilaly prazdne vytahy do co nevzdalenejsich pater, aby konecne prijel vytah nakladni. Tedy po baraku jezdily prazdne vytahy, zatimco v nekterych patrech cekali lide..
Naopak jsem tedy presvedcen o zvyseni efektivity tohoto noveho zpusobu ovladani a myslim, ze by nemelo byt tak narocne si na nej zvyknout. S kym jsem se o tom cestou ve vytahu bavil, tak to schvaloval.
S pranim prijemneho dne,
Marek Hercjuk
[4] Hrubá Pavla: Dobrý den paní Hrubá,
ač nerad, už jsem si zvykl, že málokdy a v máločem se mnou souhlasíte.
Já považuji za podstatné a dokonce i za nesporné, že je to dobrá úprava, kterou lidé ocení.
Vy považujete za podstatné a dokonce i za nesprávné, že výbor k tomu neuspořádal referendum.
Abych se ale nechlubil cizím peřím, mechanik Otis to přepojil bezprostředně na návrh procházejících obyvatel Vašeho domu, protože se mu to líbilo a vzápětí mi to ohlásil. Přiznám se, že se mi to líbilo také a trochu jsem se styděl, že jsem na to nepřišel už dávno sám. A souhlasil jsem.
Snad mi to odpustíte. Ale neslibuji, že už to nikdy neudělám.
Přeji Vám hezký den.
Krásný den,
bohužel vás asi nepotěším, ale přidávám se k řadě sousedů, které jsem potkal já a kteří s novým ovládáním nesouhlasí… Proč?
- Snížili jste tím obslužnost výtahy o 1/3 = ZBYTEČNÉ ZDRŽENÍ.
- Nutíte lidi mačkat 2 tlačítka extra = ZBYTEČNÉ ZDRŽENÍ. Každý chceme jet co nejdříve a když zmáčknu obě tlačítka, mám mnohem větší šanci, že pojedu dřív. Proč bych tedy mačkal jenom jedno a zbytečně čekal?
- Když zmáčknu obě tlačítka a přijede nákladní výtah, nesmaže přivolání „malých výtahů“. Já tedy odejdu nákladním, ale některý z malých stejně v patře výběru, kde už nikdo není, musí zastavit = ZBYTEČNÉ ZDRŽENÍ pro ostatní.
Asi se shodneme, že 99% jízd výtahem je kvůli tomu, že nějaká osoba potřebuje jet dolu/nahoru. Oproti tomu velmi zřídka jsou případy, že potřebuje někdo odchytit nákladní výtah a převézt nějaký rozměrný náklad. Kvůli těmto vyjímečným případům jste změnili nastavení výtahů a velká většina, kteří výtah používají „na osobní cestování“ bude trpět a čekat. Tomu opravdu nerozumím a těžko si to obhájíte. Pokud někdo opravdu tak nutně potřebuje nákladní výtah, dokáže si ho odchytit nebo počkat až mu přijede. Pokud stojíte o konstruktivní nápad, tak zauvažujte o tom, aby nákladní výtah byl na klíč, který bude někde k zapůjčení. Když někdo bude potřebovat „půjčit“ výtah např. na stěhování, tak si ho tím klíčem vyblokuje a může si s ním jezdit jak je libo.
Současné řešení považuji za krok vedle a žádám vrácení k předchozímu stavu, který vyhovoval běžnému použití výtahů.
S pozdravem
Vojta Novotný
Předně přeji hezký večer a rovnou k věci…
Výtahový klíč je na dvě věci!
Přivolávání dvou výtahů je jen a jen o lidech! Na ten výtah se zase nečeká tak dlouho. Nesmí nikdo třeba namačkat všechny patra!
Nechápu, proč se mám třeba s velkým nákupem, kočárem, kolem, nebo s věcmi na/z chatu/y mačkat v malém výtahu, když můžu jet velkým?
Navíc když se najdou lidi, kteří se cpou už do plného výtahu a pak se nedá pořádně ani vystoupit, protože nejsou schopni ani uhnout, natož na chvilku vystoupit, aby jim náhodou ten výtah neujel?
Třeba kolo dokáže pěkně zašpinit stěnu v malém výtahu, protože se musí zvednout „na zadní“.
Když už by se měl vrátil starý systém přivolání, tedy jedním tlačítkem, tak s možností NEZÁVISLE přivolat nákladní výtah.
Běžně to funguje!
Například:
- Když zmáčknu tlačítko u nákladního výtahu přijede nákladní výtah nezávisle. Ať jede malý, nebo ne.
- Zmáčknu tlačítko (kterékoliv) 2× po sobě a opět přijede nákladní výtah.
Běžně tohle funguje a variant je nespočet. Není to určitě problém „naučit“ i naše výtahy, když bylo možně separovat velký výtah od malých.
Na druhou stranu, když tu vidím, jak někdo dokáže zničit výtah po ani ne měsíci provozu, myslím u malého utrženou lištu k signalizaci lidí/věcí mezi dveřmi, tak ty výtahy stejně nebudou za chvilku opět fungovat. Takže nějaký dohady o přivolání jsou úplně k ničemu…
Výtahy Uzbecká
Dobrý den,
u nás se zatím výtahy neupravovaly. Myslím si ale, že rozdělit výtahy na osobní a nákladní je dobrý nápad. Nejednou jsem lítala po paneláku nahoru a dolů, abych získala nákladní výtah na stěhování větších věcí. A stejně nám ho většinou někdo „vyfoukl“. A vzhledem k tomu, že je plánováno cca 20 rekonstrukcí ročně, jak bylo zmiňováno výše, tak by to bylo dobré (určitě aspon dočasně po dobu trvání těchto rekonstrukcí…).
Přeji příjemný den.
M. Š.
Vytahy Uzbecka
[10] Monika Štěrbová: Dobry den,
tak my v Uzbecke ulici mame taky vytahy ale opravdu priserne vytahy. Ja z tohoto duvodu casto chodim pesky.A kdyz nahodou chci jet vytahem, tak musim cekat tak dlouho az se zavrou dvere, ze lituji toho, ze jsem vubec do vytahu nastoupila.Opravdu, ten cas je nastaven spatne. Je to prilis dlouha doba.
Rada bych se vozila i ja v peknem vytahu, ale zatim to tak nevypada.
Dockame se nekdy i my normalnich vytahu?
Nebo nase prispevky do fondu oprav budou slouzit jako dotace na vodu pro na uklidovou firmu a na topeni v mistnostech vyboru SVJ?
Dekuji
Hezky den vsem
Hokrova
dotace
[11] Hokrova: Vážená paní Hokrová,
příspěvky do fondu oprav jsou vždy jen příspěvky do fondu oprav,Vaše zmiňované náklady jsou v kolonce „služby“ a jsou zúčtovatelné.
Nedovedu si představit jak by podle Vašeho modelu měl být vyúčtován úklid. To by měla podle Vás platit úklidová firma za odebranou vodu,prosvícené světlo (potmě se nedá uklízet) a proježděnou elektriku ve výtazích a platit za pronájem prostorů kde suší hadry na zem a skladují čistící prostředky? Pokud ano tak by nás stálo měsíční uklízení ne 25 000 kč měsíčně,ale nejmíň 40 000kč,úklidové firmě by stouply náklady. Je sice pravda,že by každý z vlastníků pobíral roční podíl z pronájmu společných prostor,ale ten by musel poté zdanit! Proč tedy danit peníze kterými jsme zaplatili úklid,když již byly (ty peníze) jednou zdaněny?
Nula od nuly pojde! Jinak bychom na Vašem modelu jenom prodělávali.
Add topení v místnostech výboru: chtěla byste snad aby se v těchto prostorách vypnulo topení a všechny zdi zde zplesnivěly?
Všude se musí alespň trochu temperovat ať tam je výbor nebo ne.Následky takového „úsporného“ řešení by později stálo nemálo prostředků na sanaci vlhkých,plesnivých zdí ,místnost by se stala nepoužitená a výbor by se zase scházel v restauraci Na Louži jak při vzniku našeho SVJ.
s pozdravem
Kubásek
vytahy
[12] Vita: Pane Kubasku,
nic jineho jsem od vas necekala.
Nechci reagovat na Vase ....... protoze to je uplne zbytecne. Byla to otazka ohledne vytahu a to jste asi mezitim zapomnel.To delate vzdy, mluvite dlouze o nicem.
Dekuji
S pozdravem
Hokrova
[13] Hokrova: Kdybyste se zeptala jen na jednu otazku a to ohledne vytahu a neukoncila prispevek druhou otazku „dotace na vodu pro na uklidovou firmu a na topeni v mistnostech vyboru SVJ“ nemohlo by se to stat.
Pokud by to šlo, preferoval bych, aby se po zmáčknutí tlačítka u osobních výtahů přivolával nejbližší výtah ze vše tří. Tlačítkem u nákladního výtahu pak pouze nákladní. Pokud to nejde, preferuji současný stav před tím předchozím.
Argumentačně souhlasím s tím, co napsal Standa.
[11] Hokrova: Dobrý den paní Hokrová,
nerozumím úplně tomu, proč považujete výtahy na Uzbecké za příšerné. Jsou nyní ve standardním technickém stavu a po provedených repasích mají téměř rok i standardní provozní spolehlivost – nezaznamenal jsem žádné stížnosti.
Statistika vad ukázala, že nejčastější příčinou poruch výtahů na Uzb a Mo je poškození dveří v 0 a 1NP. K tomu dochází ponejvíce tak, že při nastupování naskakují lidé do již zavírajících se dveří a rozrážejí je, nebo zamezují jejich zavření nohou.
Proto byly prodlouženy doby při zavírání dveří. Zvýšilo se tak pohodlí a bezpečnost při nastupování více osob nebo při nakládání zavazadel. Výše uvedená poškození dveří prakticky zmizela.
I na Uzbecké bude proveden facelift výtahů. Záměrně jsme ponechali časový odstup za Moskevskou, abychom viděli, zda bude či nebude pokračovat vandalské poškozování interiéru a zda to nebude marná investice. Moskevská se ale již několik měsíců drží a na rozdíl od minulosti jsme zde po provedení faceliftu nezaznamenali ani jedno poškození interiéru. Přispělo k tomu i to, že jsme nákladní výtah na Mo vyřadili z triplexu – je tedy přivoláván samostatně a je lépe dostupný všem, kteří přepravují větší náklady, třeba i kolo. Tak se také šetří interiáry osobních výtahů. Po dovolených tedy přistoupíme k přípravě a v průběhu podzimu budou faceliftovány i dva osobní výtahy na Uzbecké.