ÚPRAVA INTERIÁRU KABIN VÝTAHŮ NA MOSKEVSKÉ
Od 29.4. do 3.5.2013 bude provedena úprava (facelift) na výtahu č.95811
Od 6.5 do 10.5.2013 bude provedena úprava (facelift) na výtahu č.95812
V této době bude vždy jeden z uvedených výtahů mimo provoz
Práce provádí firma OTIS
Komentáře
To jsou ty malé osobní či je jedno z toho i ten nákladní? Někdy tou dubou si chci kupovat nový koberec, který by se do těch malých, které navíc nejsou určeny na přepravu nákladu, nevešel.
Týká se to jen malých, tzv. osobních výtahů č.95811 a 95812. A z nich bude mimo provoz vždy jen jeden, nikoli oba současně. Výtahu 95813 (nákladní výtah) se to netýká, tam facelift prováděn nebude.
Bude ještě fungovat?
Chtěl sem se zeptat, kde se stala chyba, že malý výtah ještě pořád nefunguje…
Plán: Od 29.4. do 3.5.2013 bude provedena úprava (facelift) na výtahu č.95811 a od 6.5 do 10.5.2013 bude provedena úprava (facelift) na výtahu č.95812.
Skutečnost: Je 17.5.2013 a jeden malý výtah je nefukční a druhý stále „nefaceliftovaný“!
Kde se stala zase chyba? Jaké jsou z toho vyvozeny důsledky?
Fungovat jistě ještě bude.
Chyba se stala v logistice u fy OTIS – byly údajně dodány nevyhovující tlačítkové panely. V úterý 14.5 jsem jednal o náhradním termínu, bylo slíbeno, že výtah 95811 bude hotov ve čtvrtek 16.5. Včera a dnes jsem se bohužel odpovědného pracovníka fy OTIS nedovolal. Nemohu tedy zatím podat aktuální informaci.
Zdravím Vás, Pavle.
Zatím co jsem psal odpověď Standovi, volal mě odpovědný pracovník OTISu sám.
Sdělil mi, že výtah 95 811 bude hotový dnes. Bude uveden do provozu, takže přes víkend budou jezdit všechny tři výtahy. V pondělí bude odstaven 95812 a facelift bude proveden na něm. To už by mělo jít rychle,aktuální problém s novými díly pro facelift je vyřešen.
Dovolím si ještě poznámku.
S výtahy obecně je to takto. Po roce 1990 vstoupilo na trh stavby a údržby výtahů mnoho nových firem. Jen některé z nich ale mají tradici, unifikovanou konstrukci, obchodní a technický archiv, unifikovanou součástkovou základnu s vyřešenou dědičností a záměnností. Jiné, zejména malé a nové firmy typu „otec a syn“ ji nemají. Jsou ale relativně levné a směle se pouštějí nejen do údržby, ale i do stavby nových výtahů. Používají, co je po ruce a tak je někdy např. se záměnností a tedy i s logistikou problém. Takové firmy se vystřídaly i na našich výtazích. Každý výtah se tak stává do jisté míry originálem. Když obejdete všech 10 našich výtahů a budete se dívat jen na tlačítkové panely, sám zjistíte, že je to všehochuť. Výtahy nejsou typický seriový výrobek, jejich údržba není úplně jednoduchá.
I to je třeba vzít v úvahu, když klademe otázky typu „kde se zase stala chyba?“ nebo „jaké jsou z toho vyvozeny důsledky“?
Je zřejmé, že chyba se stala. Je to ale už hodně dávno před vznikem našeho SVJ.
Dnes jsou s tím starosti, nicméně v oblasti techniky je řešitelné skoro všechno.
Prosím jen o pochopení a trpělivost – někdy to bez nich nejde.
Nevím, jak to máte upraveno smluvně, ale snad dá aspoň OTIS slevu, když si to předem špatně zjistil a tím došlo ke zbytečnému omezení obyvatel domu nad plánovaný (a předpokládám dohodnutý) rámec. Třeba dnešní ráno to dva výtahy zjevně moc nestíhaly.
[7] Pavel: Slevu jsme už dostali – a to při jednání o návrhu ceny před potvrzením nabídky, která se po podpisu stává smlouvou. Fixuje rozsah a cenu prací a také ceny materiálu. Nefixuje termín ukončení nebo průběžnou dobu prací právě s ohledem na možné problémy, které jsem naznačil v odpovědi 17.5.
V pátek večer byl faceliftovaný výtah po jistých obtížích dán do provozu.
Jak se Vám líbí?
Pane Zasadile, mě se výtah vzhledově líbí. Jen nevím, zda na něm nebudou příliš vynikat různé vandalské nápisy.
V pátek odpoledne jsem dostal úžasnou příložitost si jej prohlédnout důkladně zevnitř po delší dobu. V mobilu mám od toho dne seznam kontaktů bohatší i o bezplatnou linku na OTIS.
Nakonec jsem se z výtahu s pomocí nějaké hodné paní ze 17. patra dostal a až ve svém bytě vykonal tělesné potřeby. Sice jsem nestihl závěr jedné dražby na Aukru, ale ke štěstí nás všech se cena draženého předmětu vyšplhala na částku, kterou bych stejně, i kdybych závěr stihl, za onu věc nezaplatil. Až na ty nervy ohledně toho, co se děje a jak dlouho to bude trvat, to mohlo být horší. Třeba kdybych tam zůstal s malou dcerou s kočárkem.
V zásadě jste pomohli mé fyzické kondici, protože pokud nevezu něco těžkého, zásadně od nyní už chodím aspoň dolů pěšky. Což je teda zase hozný estetický zážitek, protože to schodiště je fakt hodně zanedbané. Vynechám-li celkově dezolátní stav, tak zejména megaplíseň (či co to je) v 16 NP, rozbité okno v 15 NP a modré pytle s odpadky v 9. a 10 NP na mě zanechávají asi stejný dojem, jako kvalita a spolehlivost našich výtahů. Když tu před časem paní Hrubá psala o svých problémech s výtahem v 16. NP, bral jsem to jako něco, co se mě netýká…
[8] V.zasadil:
Dobrý den,
naprosto chápu pocity pana Malinovského – uvíznout ve výtahu ať již v 17. patře, nebo i nižším podlaží, není opravdu nic příjemného.
Ráda bych se ale reagovala na odpověď Ing. Zasadila ohledně slevy z důvodu nedodržení termínu obnovy vzhledu výtahů, a to v tom smyslu, že mě velmi překvapuje, že ve smluvním ujednání (resp. v potvrzené nabídce) není zakotvena žádná smluvní pokuta (sankce), která by byla vázána právě na nedodržení termínu provedení sjednaných prací. Výtah nyní vypadá vcelku dobře, ale ani já si nejsem jistá, že zvolená barva (žlutá) je příliš vhodná – pomalování od vandalů tak bude jen a jen výraznější. A umístění zrcadla do našich výtahů také nepovažuji za úplně vhodné (i když pěkné) – není-li zrcadlo z nějakého velmi odolného materiálu…
A ještě jedna poznámka – pokud jsou výtahy postupně faceliftovány, tak předpokládám, že součástí toho bude vždy u upraveného výtahu seřízení zavírání dveří ve všech patrech tak, aby dveře nedrhly a nebouchaly, ale plynule se zavíraly (u výtahu 95811 tomu tak v 17. patře rozhodně není). Bezproblémová provozuschopnost výtahů by měla mít přednost před jejich vzhledem a právě proto Shromáždění SVJ schválilo zásadní opravu (repasi) všech výtahů, která nebyla realizována. Tento krok by možná vyřešil právě Ing. Zavadilem zmiňovaný problém nejednotnosti typů výtahů ve všech domech a následné problémy s jejich údržbou.
S pozdravem
Pavla Hrubá
Na komentář č.9 a 10 odpovídám společně.
Uváznutí ve výtahu není příjemné ani standardní. To přijímám, tím spíše, že výtahy jsem si ve výboru SVJ vzal na starost osobně. Prosím jen, aby mi všechny závady výtahů byly sdělovány. Technik končil v pátek práci cca ve 24 hodin, v sobotu a v neděli výtahy jezdily, několikrát jsem je kontroloval.
Zítra ráno by měla proběhnout přejímka výtahu č.95 811. Budu uplatňovat dvě vady, jedna z nich je zavírání dveří. Ani mě se to nelíbí.
Proč není termín ukončení prací pod sankcí jsem už vysvětlil.
K tomu, jak má interiér výtahu vypadat jsme uspořádali před rozhodnutím seminář s ukázkami vzorků materiálu. Dostavilo se cca 20 lidí a vybrali si. Jejich názory jsme akceptovali. Možná jste si všimli i celoplošné světelné závory, která pracuje tak, že dveře výtahu už do nikoho nenajedou, ať do nich vsune ruku nebo nohu. Je mi líto, že se Vám to příliš nezamlouvá. A je samozřejmě otázka, jak dlouho to vydrží.
Zásadní oprava (repase) všech výtahů provedena byla. Např. na Uzbecké tytéž výtahy chodí po této opravě v podstatě bez vady. Zaznamenal jsem jen jednu vadu zavírání dveří. Nákladní výtah na Moskevské taky. S dvojčetem se to od února zdálo být také dobré, ale už není. Nezbývá, než to znovu vyřešit.
Tak výtah jsem dneska konečně viděl. Vzhledově mi nějak nevadí, prostě je to výtah a zatím není poškrábaný, počmáraný a podobně. Horší je, že při jízdě vydává různé pazvuky.