Voda

Dnes v 03.16 byla prostřednictvím nočního strážného hlášena havárie vody na Moskevské – masivní protékání  stoupačkou do bytu Vojkůvkových v 6.p. Potvrzeno i v 7.patře.
Havárie, pravděpodobně stoupačka SV, je v 8.patře v bytě pana Jílka. Nevíme zatím, jestli nízké nebo vysoké pásmo, proto byla uzavřena celá stoupačka WC-koupelna.
Byt je vyklizen, prodává se, klíče má realitka, ale pan Jílek, kterého jsme probudili v domově důchodců, není momentálně schopen říci, která. Zkusíme to ve dne. Voda protekla všemi byty níže až do sklepů.
** Řešení bude pokračovat po zpřístupnění bytu pana Jílka.**

Komentáře

1 | v.zasadil | 27.4.2020Po14:09

vyřešeno

Nebyla to stoupačka. V prázdném bytě pana Jílka praskla hadička přívodu vody do WC. . Vodu do stoupaček jsme opět pustili dnes ve 13.20 hod., hned po zpřístupnění bytu

reagovat

2 | v.zasadil | 29.4.2020St15:42

Doporučení

Podobný případ se nestal poprvé. Když praskne hadička přívodu vody do nádržky WC, je to skoro vždy velká potopa, Proto se doporučuje tyto hadičky měnit (někde se doporučuje i jednou ročně) a při odchodu z bytu zavírat přívody vody (zvláště, odjíždíme-li např. na dovolenou).
Pokud jsou v některých bytech ještě původní umělohmotné, dnes už dávno ztvrdlé hadičky, je to velké riziko.

reagovat

3 | v.zasadil | 23.6.2020Út9:34

Havarie vody 23.6.2020

V ulici Uzbecká, mimo areál našich domů,pravděpodobně při zemních pracích, došlo k porušení vodovodního řadu a uzavření přívodu vody do domů Uzbecká a Moskevská. Na závadě se pracuje, víc nevím, jsem v zaměstnání.a nemohu odpovídat na individuální telefonáty
Průběžnou informaci má pan Konigsbauer ve vrátnici.

reagovat

4 | v.zasadil | 23.6.2020Út11:12

Havarie vody 23.6.

[3] v.zasadil: Vodárny už také tuto havárii vzaly na vědomí a uvádějí, že do cca 16 hodin ji dnes odstraní

reagovat

5 | v.zasadil | 26.7.2020Ne22:31

opět hadička od WC

[2] v.zasadil: Stalo se opět na Moskevské 1.7.2020, ale může se stát kdekoli. . Hadička opět původního provedení, tedy cca 40 let stará.
Hadičky k WC nejsou společnou částí domů, je to zařízení bytu. Je tedy odpovědností každého vlastníka, aby hadičku dle doporučení výše občas vyměnil.
Pokud se ponechává původní hadička a čeká se až praskne, dopadne to tak, jako ve všech předchozích případech a jako i tentokrát.

  1. vlastník bytu obvykle, jako na potvoru, není přítomen.
  2. praskne hadička a slabým proudem, nicméně vytrvale uniká pod tlakem voda. Neuniká, alespoň zpočátku, do stoupací šachty, ale rozlévá se po podlaze v bytě, protože hadička není ve stoupací šachtě, ale na WC v bytě. .
  3. voda posléze začne podlahou protékat do bytu o patro níže.
  4. protože krajíc chleba spadne vždy namazaným dolů, ani v tomto bytě není nikdo přítomen a voda se rozlévá i zde.
  5. opakuje se scénář ad c), dokud voda neproteče až do bytu, kde někdo přítomen je.
  6. Následuje hledání, odkud voda vytéká. Jde to pomalu, protože v bytech ve vyšších patrech nikdo není a nikdo je hned ke kontrole nezpřístupní. Vlastníky musíme hledat. Zavírat stoupačku nemá moc smysl, protože nevíme kterou, nevíme co a kde teče a stoupačka i po zavření stejně defektním místem vyteče. Navíc po zavření nikdo na stoupačce nebude mít vodu.
  7. Konečně se dostaneme do bytů a zjistíme, kde a co vytéká, zavřeme přívod vody v daném bytě a zajistíme výměnu hadičky.
  8. Voda, které je na podlahách v zasažených bytech opravdu dost, protéká i po odstranění závady dál, třeba až do sklepů nebo do chodeb v 1 a 0p.
  9. V posledním případě voda natekla i do řídící jednotky elektronického zámku domovních dveří v 1p.
  10. Je doba dovolených, skoro všichni, na které se obracíme nejsou přítomni. Posléze se podaří zajistit a vyměnit řídící jednotku, ale zámek stále nefunguje
  11. hledáme tedy dále, trvá to dlouho a je to nepříjemné. Jsme si toho vědomi a omlouváme se, přestože jsme nic nezpůsobili, ani nezanedbali.

Opravdu nestojí za to čas od času instalace ve svém bytě zkontrolovat a hadičku k WC vyměnit?

reagovat

6 | J. Malinovský | 28.7.2020Út8:36

Vzhledem k tomu, že je to opakovaný problém se závažnými následky, stálo by za úvahu, aby o něm Výbor informoval vlastníky a nájemce i jinými cestami než na tomto webu, který mnoho lidí nečte (hromadný mail, sdělení od SVJ do schránky…).

reagovat

7 | v.zasadil | 29.7.2020St10:34

[6] J. Malinovský: Kdo chce vědět, ten čte. Kdo vědět nechce, nečte nic. Číst by měli alespoň ti, kteří se se na tomto webu vyjadřují.
Schránka SVJ na Moskevské už téměř neexistuje, je poškozená a rozkradená.
Nicméně i do zbylého torza info skříňky jsme informaci dali.

reagovat

8 | v.zasadil | 29.7.2020St10:49

Dveře konečně fungují

[5] v.zasadil: Dnes se konečně podařilo zajistit odborníka, který dal komunikaci řídící jednotky a zámku do pořádku.
Vrátil se z dovolené.
Zámek, resp. dveře opět fungují

reagovat

9 | J. Malinovský | 29.7.2020St13:09

Myslel jsem spíše, zda to nevytisknout a jako varování od Výboru SVJ to nerozhodit do poštovních schránek vlastníků/nájem­níků,. Obávám se, že infoskříňka na tom bude s čteností podobně jako tento web, byť samozřejmě nějaké obyvatele domu, zejména vyššího věku, informace na ní jistě oslovit může.

Přijde mi, že se v poslední době opravdu až příliš často opakuje, byť zrovna zasažení elektrického zařízení zámku dveří je poněkud atypický následek.

reagovat

10 | v.zasadil | 29.7.2020St15:39

[9] J. Malinovský: Vytisknout, namnožit a roznést do poštovních schránek – na to je třeba rezervovat si půl dne, nebo jeden celý večer. Docílíme ale jenom to, že ti, koho to nezajímá, to okamžitě vyhodí, aniž by to četli. Bude se to válet na chodbách u poštovních schránek.
Podle stanov našeho společenství informuje výbor vlastníky elektronicky na internetu (a na to máme web), nebo písemně v info skříňce. To děláme.
Odkaz na obyvatele vyššího věku, nebo na maminky s kočárky, nejlépe ještě se zdviženým prstem, je velice oblíbený, nicméně lichý.
Zrovna dnes se mně ptala jedna paní vyššího věku na Moskevské, kdy že to poteče teplá voda, že o tom žádnou informaci nikde nemůže najít. Stál jsem zrovna u torza info skříňky, a tak jsem jí to sdělení, napsané opravdu velkým písmem /můžete se přesvědčit/, ukázal prstem. Řekla „aha“.

reagovat

11 | Vladimír Zasadil | 24.8.2020Po13:01

Už se koupala i Uzbecká

[10] v.zasadil: Informace, varování a doporučení zde výše i v info skříňkách vlastníci ignorují, nebo pevně věří, že zrovna jejich hadička ještě prasknout nemůže. A tak se koupala i Uzbecká.
Z bytu v 10.patře byly vytopeny tří níže položené byty.
Snad ještě upozorním, že ve stoupací šachtě, pokud jsme ji při rekonstrukci bytu nezazdili nebo nezaložili nábytkem, máme uzavírací kohouty teplé a studené vody.
Pokud odcházíme z bytu, zejména pak je-li to na delší dobu, měli bychom tyto kohouty zavírat. To, co vyvede prasklá hadička na WC, dokáže např i hadice připojení pračky, pokud ji necháváme pod tlakem.
Zabráníme tak při havarii vody ve svém bytě škodám doma i v bytech sousedů – chceme-li ovšem.

reagovat

12 | v.zasadil | 4.10.2020Ne12:33

Hadičky na WC - řešení

Nakonec jsme dospěli k tomu, že správné (odolné) hadičky od roháčku k nádržce WC jsme ukazovali vlastníkům na domovních schůzích.
Je o součást zařízení bytu a je to vlastnictví vlastníka bytu..
Každý si ji může koupit v prodejně instalatérských potřeb, např. na Průběžné a vyměnit si ji.
Kdo si chce dodání a montáž hadičky objednat, může tak učinit na vrátnici,
Hadičku pak dodá s namontuje firma Inkobau s.r.o. za 490 Kč

reagovat

13 | Pavel Štrajt @ | 6.10.2020Út21:10

Krátké uzavření studené vody

Tímto chci oznámit krátké uzavření studené vody ve stoupače v severovýchodní části domu, jedná se o větev wc/koupelna nejblíže k nákladnímu výtahu. 7. 10. 2020 cca od 12 – 12:30. Důvodem je nový přívod k wc.
Děkuji za pochopení.

reagovat

14 | v.zasadil | 18.10.2020Ne14:03

cirkulace TUV na Moskevské zastavena

[3] v.zasadil: Včera večer (14.10. ve 20.30) se rozsypalo uzavírací šoupě potrubí cirkulace TUV mezi Moskevskou a výměníkem, který je umístěn na Uzbecké. Vytékala z něho voda na chodbu v 0p Uzbecká.
Museli jsme proto uzavřít 4 stoupačky cirkulace TUV na Moskevské, ale jednu nám dnes opět někdo otevřel.
I když jsme si vědomi tím způsobeného problému s teplou vodou na Moskevské, neotvírejte nám prosím ty stoupačky, protože tím nejen vytápíte Uzbeckou, ale zejména znemožňujete práci instalatérovi.
Na opravě se pracuje, bude hotova buď ještě dnes, nebo zítra.,

reagovat

15 | v.zasadil | 18.10.2020Ne19:05

cirkulace TUV na Moskevské

[14] v.zasadil: Je už opravena

reagovat

16 | v.zasadil | 10.11.2020Út18:02

OPRAVA PORUBÍ HLAVNÍHO PŘÍVODU

Jak jsme již informovali v zápisech ze schůzí výboru, potrubí hlavního přívodu vody pro naše domy, procházející chodbou v nultém podlaží na Uzbecké 1463 nutně potřebuje opravu, spočívající ve výměně dvou proděravělých rour.
Ta proběhne ve dnech 20–21.11. takto:

V pátek 20.11. ve 22 hodin uzavřeme hlavní přívod vody a začneme vypouštět vodu z potrubí. Dodávka vody bude přerušená ve všech domech, v rozsahu:
Vršovická 1461, 1462 . nepoteče TUV
Uzbecká 1463 : nikde nepoteče SV a TUV
Moskevská 1464 : nepoteče SV a TUV od 10. patra výše
nepoteče TUV od 0 do 10 patra
V sobotu 21.11. bude provedena výměna vadných rour a dodávka SV a TUV bude všude obnovena.

reagovat

17 | Pavla Jánská | 17.11.2020Út14:29

Oprava potrubí hl. přívodu

Dotaz : Jak zajistíte pene předsedo Zasadile, lidem možnost mít k disposici pitnou studenou vodu, když voda nepoteče de facto jeden a půl dne a někdo se to ani nedoví,
protože nemá internet, či je mimo domov? Jde především o naše starší spoluobčany. Toto ve Vašem oznámení postrádám-očekávám Vaší jasnou a konkrétní odpověd v info skříňkách v domě nejen MO/1464. Děkuji Jánská

reagovat

18 | v.zasadil | 18.11.2020St1:28

Ptrava potrubí hl. přívodu

[17] Pavla Jánská: Dali jsme zprávu na internet a do info skříněk s dostatečným předstihem (více než 10 dní předem), aby se lidé předzásobili, dokud voda teče a dokud přítomni jsou.
Potrubí budeme vypouštět od 22 hod v pátek a nedojde-li k nepředvídaným komplikacím, bude oprava provedena do sobotního odpoledne.
Odstávka vody tak bude cca 16–20 hodin, z toho 8 – 10 hodin v noci z pátku na sobotu.
Je mi líto toho nepohodlí, ale nechceme-li čekat, až to porubí praskne, způsobí potopu a daleko větší komplikace s tím spojené, musíme tu opravu provést včas.
Zvolili jsme termín, kdy to bude sousedy obtěžovat co nejméně.
Na Moskevské poteče voda v pásnu nízkého tlaku, tj do 9.patra včetně, bez přerušen stále.
Pokud by k nepředvídaným komplikacím došlo, zajistíme možnost odběru pitné studené vody v přízemí, v prostoru společných částí domu..

reagovat

19 | Pavla Jánská | 20.11.2020Pá18:47

potrubí-voda Mo/1464

Dobrý večerpane předsedo.
když jsem info-požadavek psala, v torzu info skříňky Mo 1464 informace nebyla-pokud se tam objevila následně, je to jen dobře; pro příště si dovoluji připomínku-
poskytovat nám vždy kompexní informace-v totmto případě stačilo "v případě potřeby, je voda k disposici obyvatelům domu Mo/1464 v úklidové místnosti v přízemí ( u poštov. schránek), případně v některé z uzavřených místností-( prádelen v suterenu domu )-, prostřednictvím pracovníka vrátnice,přitom uvést tel. č.na vrátnici a bylo by po problému i zbytečném psaní.Též by bylo vhodné vyměnit v do Mo torzo info skříňky za tu původní, uzavřenou, která byla nová a funkční a v info-skříňce udělat jasný informační pořádek.
S díky, v dobrém P.J.

reagovat

20 | Jana Knotková | 20.11.2020Pá23:40

Dobrý den,
právě mi začala pípat myčka, že nemá přívod vody a až po pročítání Vašich zpráv jsem zjistila, že voda je až do zítřejšího dne uzavřena. Nechápu, jak se takto důležitá informace může oznámit na webu, na který lidé chodí třeba jednou za měsíc, někteří vůbec. V poslední době používám vchody v 0 a když už jdu 1, ne vždy studuji nástěnku, ale i když jsem na ní zběžně koukla, žádného oznámení jsem si nevšimla. Může mi někdo vysvětlit, jak je možné, proč takto zásadní informace nebyla vyvěšena ve třeba ve výtahu nebo u všech vchodových dveří?

Pro příště žádám o lepší informování.

Děkuji, JK

reagovat

21 | Martin Špaček @ | 21.11.2020So10:03

Dobrý den,
překvapuje mě vůbec ještě způsob jakým se tady komunikují tak zásadní informace jako plánovaný výpadek dodávek vody?
Bohužel ne.
Vedení vrumo si zřejmě myslí, že všichni obyvatelé chodí do domu prvním patrem a alespoň 2× týdně sledují, co se v info-skříňkách objeví nového.
Na mé podněty ohledně zastaralého webu neumožňujícího například zasílání informací na email se pan Zasadil tváří jako když mu ubližují.

Je tak těžké, vytisknout 9× papír s oznámením a dát ho na VŠECHNY vstupní dveře, tak aby to nikdo neminul?

Když byly obecní volby, to pan Zasadil neváhal investovat do tisku letáku na vlastní podporu „našeho“ KOMUNISTICKÉHO zastupitele spolu s někým za SPD. To vám to dají rovnou do schránek. Na to si čas a energii najde!

Ale to, že nepoteče o VÍKENDU voda, téměř celou sobotu, to se objeví na místě, kde je jasné, že to všichni nezaregistrují.

Tímto způsobem se tady komunikuje. Opravdu dobrá práce!

Je vidět, že vedení VRUMO nedokáže zohlednit různorodost obyvatel v tomto SVJ a zajistit funkční komunikační kanály pro většinu z nás.

Osobně chodím téměř vždy přízemním vstupem (0. patro), takže kolem schránek jdu sotva párkrát do měsíce. Nevěřím, že jsem taková výjimka.

Výsledkem je, že tato situace nás opravdu velmi nepříjemně překvapila a zásadně nám komplikuje běžné činnosti v domácnosti. Máme dvě malé děti, které někdy potřebujeme umýt i víckrát denně. Ale pro pana Zasadila bude určitě vše v pořádku a tak jak má být.

Velice děkujeme za příjemný začátek víkendu!

Jak málo by stačilo a mohli jsme to téměř všichni vidět alespoň 14 dní předem na všech vstupních dveřích.

Mimochodem, teprve dnes jsem viděl info na nástěnce na téma povinnosti nošení roušek v domě. Naprosto pochopitelný požadavek. S tím problém není. Ale v každém veřejném prostoru, pokud je to vyžadováno, je taková cedulka na vstupních dveřích a to celou dobu platnosti. Ale u nás ne. Tady to dáme do nějaké skříňky v jednom z tří vstupů a tím je to vyřešené.

reagovat

22 | DV | 21.11.2020So12:11

V kolik hodin dnes tu vodu plánujete pustit?

reagovat

23 | v.zasadil | 21.11.2020So13:04

Až to opravíme

[22] DV: Pracujeme na tom od včerejšího večera nepřetržitě. Ale jsou problémy, vyskytují se opakovaně trhliny v potrubí. Rádi bychom skončili co nejdříve, ale zatím bohužel na konec nevidíme.

reagovat

24 | Soukupová | 21.11.2020So15:35

Ideální termín?

Dobrý den,
chápu, že situace je problematická, jsme jedni z těch, pro které to bylo včera večer hodně nemilé překvapení a moc by mě zajímal zvolený termín. Píšete, že jste zvolili termín, kdy to bude sousedy obtěžovat co nejméně.
Jak jste k tomu prosím dospěli? Je víkend, nouzový stav a mrzne, dá se očekávat, že lidi by chtěli být doma. I kdyby nechtěli, což bez vody nechtějí, moc možností nemají. Hotely zavřené, restaurace zavřené atd. Co nejméně by to třeba mohlo sousedy obtěžovat ve všední den a o prázdninách, i hotely byly otevřené.
Děkuji.

[23] v.zasadil:

reagovat

25 | D. Vacek | 21.11.2020So16:27

Martin Špaček:

K řadě lidí se to prostě nedostane, v tomto máte naprostou pravdu (pletete se akorát v té informaci v některých schránkách ohledně kandidatury pana Zasadila v komunálních volbách za KSČ, to vím, že byla čistě soukromá aktivita naší sousedky, na kterou výbor zjevně nevynakládal žádnou energii – zmínka o tom navíc zjevně zbytečně zavádí diskusi jinam než je teď podstatné).

Podle mě je to dostávání informací k lidem tak trochu generační otázka. Mnoho starších lidí, bývalých příslušníků ozbrojených složek typu ČSLA či jejich rodin, prostě ty nástěnky neb zápisy čte a je to opravdu efektivní forma komunikace s nimi. Dost možná je to i někde ve stanovách jako stanovená forma komunikace s obyvateli domu. Problém je, že k řadě dalších lidí se to fakticky opravdu nedostane. Na web se kouknou výjimečně, natož pak ještě někam do diskusního vlákna či snad do zápisů ze schůzí. Oblepení výtahů a všech vstupů domů je v případě takové události i podle mě nutné, byť i to může být vzhledem k častému strhávání a poškozování takových papírů nejisté.

Také bych ze všeho nejvíc pro takovéto události uvítal nějakou trochu modernější formu komunikace jako mailing list, ať již přes webové stránky či zkrátka ručně rozesílané maily, ale při pohledu na věkové složení výboru je zjevné, že tahle komunikace jim není moc blízká, jsou tam problémy s GDPR a moc se v těch internetech zjevně nevyznají.

Problém je, že tu práci ve výboru vzhledem k časové náročnosti nikdo mladší, kdo by to trochu generačně přizpůsobil lidem pod 40 let, dělat nechce. Další problém je, že v dřívějších dobách po privatizaci tu bylo pár lidí, kteří ostře kritizovali Zasadilův výbor, ale byli to často takové ti notoričtí stěžovatelé, mašíblové, exhibicionisté, kteří jsou rádi středem pozornosti, neplatiči a podobně, čímž spolehlivě v očích řady obyvatel našich domů jakoukoliv systémovější kritiku práce výboru na roky dopředu zdiskreditovali.

reagovat

26 | Martin Špaček @ | 21.11.2020So18:00

[25] D. Vacek:

Dobrý den pane Vacku,

k otázce komunálních voleb jsem se příliš rozepisovat nechtěl. A popravdě, doufal jsem, že s tím výbor nic společného neměl. Ale vzhledem k tomu, že na této agitačce figurovalo jméno pana Zasadila, předpokládal jsem i jeho účast. Pokud to byla akce „třetí strany“, omlouvám se panu Zasadilovi za tento komentář. Nicméně zůstavá v platnosti srovnání záměru oslovit co nevíce sousedů a využití jednoho kanálu, který dle mého názoru nesplňuje v dnešní době a v takovémto domě potřeby pro tento typ zdělení. Tím myslím „zašití“ informace ve vlákně diskuze na téma voda. Opravdu, viditelněni to již nejde. Nebo nástěnku v chodbě. Opravdu přístup z jiné doby.

reagovat

27 | Martin Špaček @ | 21.11.2020So18:24

[23] v.zasadil:

Pane Zasadile

zpět k věci…

Kdy bude oprava ukončena?
Kdo provádí opravu?
Kdo předem zhodnotil, co bude vše třeba a jak dlouho bude oprava trvat?
V případě problémů, jako že se dají očekávat, jaký je plán „B“ na co nejrychlejší obnovení dodávky vody?

Pokud dodávku vody dnes neobnovíte, kde si podle vás máme zajistit potřebnou vodu alespoň na základní potřeby? V neděli je téměř vše zavřené. Dle informace měla být oprava dnes ukončena max. do 18:00. Dle toho jsme se na rychlo zařídili. Ale s další výlukou jsme již nepočítali. Není možné efektivně splachovat, umývat nádobí, připravovat jídlo.

Proč neaktualizujete informace?

Naprosto souhlasím s komentářem paní Soukupové. Kdo schválil, že nejlepší termín na opravu je víkend v zimním období? Jak vás tohle může napadnout?

Jediné informace k aktuální situaci jsem získal z náhodného setkání sousedů na chodbě, kteří zmiňovali, že oprava skončí možná až v pondělí.

Žádám vás o co nejkrychlejší aktualizaci stavu takovým způsobem, aby se přesná informace dostala k co největšímu počtu obyvatel domů. Vstupní dveře, info-nástěnka, tento WEB a né takto schováná diskuze, ale hlavní stránka.

Děkuji.

reagovat

28 | v.zasadil | 21.11.2020So19:03

oprava hl. přívodu vody

[16] v.zasadil: Vážení sousedé.
omlouvám se všem, že oprava hlavního domovního potrubí neprobíhá tak, jak jsme si představovali a přináší Vám značné nepohodlí.
S obtížemi jsme zajistili na výměnu dvou rour, které byly již dříve opraveny provizorně a neskýtaly záruku dlouhého života. Záměrem bylo zvládnout vše za jedinou noc z pátku na sobotu tak, aby to opravdu nikoho neobtěžovalo.
Nepodařilo se, po výměně vadných rour došlo ještě k zhroucení rozbočky přívodu SV do výměníku (tu jsme nahradili) a pak ještě k rozpadu příruby na další rouře Tu jsme už neměli a tak, přestože jsme pracovali od včerejších 22 hod do dnešního odpoledne non stop, nebyla oprava dovedena do zdárného konce.
K tomu nejdůležitějšímu:

  • vlastníci z Moskevské od 10p. výš mohou odebírat SV v místnosti úklidu na 1p
  • Všichni vlastníci z Uzbecké mohou odebírat SV z cisterny, přistavené pro nás na křižovatce Uzbecké a Baškirské
  • zítra bude oprava pokračovat.

K tomu méně ostatnímu z diskuse výše se s Vaším dovolením vrátím později

reagovat

29 | Šimůnek | 21.11.2020So19:16

Jenom pro upřesnění: Co mám chápat jako „pracovali jsme nonstop od včerejších 22 hod do dnešního rána“ – co se dělo?
Když provádím něco zásacního, co se týká cca 500 lidí a není to havárie, musím mít přeci plán návratu k původnímu stavu…

reagovat

30 | D. Vacek | 21.11.2020So19:22

[28] v.zasadil:

Můžete tu informaci o možnosti odběru vody uveřejnit jako samostatný „článek“, takto kdesi v diskusním vlákně to zapadne.

reagovat

31 | Bazjuková | 22.11.2020Ne8:38

Musím bohužel souhlasit s nešťastným rozhodnutím, že nejlepší termín pro opravu je sobota na konci listopadu. Proč se oprava neprovedla v létě, kdy bylo teplo, nebyl nouzový stav, alespoň část lidí mohla být pryč, nebylo nic zavřené atd.? Nyní všichni sedíme doma, vodu potrebujeme.
Chybí také spousta důležitých informací.
Kdo potrubí opravuje?
Vypracoval někdo plán oprav včetně předpovědi případných komplikací, aby se dal udělat reálný odhad doby oprav? Pochybuji, že nikoho nenapadlo, že v tak starém domě bude vše probíhat bez komplikací. Nikdo předem nezrevidoval celý systém?
Je hezké, že jste dali upozornění předem, aby se lidé mohli předzásobit, ale my se zásobili na jeden den.
Jaký je teď plán? Jak dlouho budem doopravdy bez vody?
Nebylo by možné přístavit cisternu alespoň přímo ke vchodu do Uzbecké z parku?
Děkuji.

reagovat

32 | Hana Papežová | 22.11.2020Ne12:21

Vážený pane Zasadile,
nebudu komentovat to, jak špatně to celé dopadlo (to je zjevné), jak dlouho ještě budeme bez tekouci vody (to ani nechci domýšlet). Ale co tedy ti starší občané tohoto domu, kteří nejsou schopni si vodu sami donést odněkud z ulice? Já bohužel nevím, koho všeho se to týká, kdo kde bydlí apod – ale jste schopen toto zajistit? Všechny obejit ???

reagovat

33 | Lenka Stoličková @ | 22.11.2020Ne12:50

Návrhy na změnu Stanov SVJ + odstávka vody

Vážený pane předsedo SVJ,

s ohledem na zcela nedostačující informovanost členů SVJ o plánované a zatím stále nedokončené (!) opravě vodovodního potrubí ze strany Výboru SVJ či správcovské firmy se domnívám, že je nanejvýš žádoucí provést revizi stávajících Stanov SVJ.
Z uvedeného důvodu si dovoluji požádat Vás, aby do sekce „Dokumenty – Dokumenty pro Shromáždění“ byly vloženy stávající Stanovy v editovatelném formátu tak, aby k nim mohl kterýkoliv člen SVJ připojit své návrhy a připomínky a tyto zaslat Výboru SVJ.

Při této příležitosti si nemohu odpustit sdělení, že vkládání dokumentů na web SVJ ve formátu, který neumožňuje jejich efektivní prohledávání, je tristní, stejně jako stav „celého“ webu SVJ, na němž vyhledání potřebných informací vyžaduje obrnit se nezměrnou dávkou trpělivosti, shovívavosti a fantazie. Je sice „hezké“, že Redakční systém RS2 je zadarmo a že nad ním bdí admin V. Kubásek, nicméně dle naprosté nepřehlednosti informací uváděných na webu SVJ se jeví, že nad ním spíše spí než bdí. Jak je možné, že např. u tématu „Výběrová řízení“ není úplný přehled o vypsaných výběrových řízeních a o jejich výsledcích, že u tématu „Plánované odstávky“ se členové SVJ nedozví nic o tom, že dojde k odstávce vody ve dnech 20.-21. 11. 2020, a že informace se objeví až se značným zpožděním u tématu „Havárie“? Stejně tak je naprosto nedostačující uvádění data publikace informací na webu SVJ ve formátu dd-mm při absenci roku, kdy byla příslušná informace zveřejněna. Pokud se domníváte, že členové SVJ trpí nadbytkem volného času a touží si ho krátit těžkopádným prohledáváním webu SVJ, troufám si tvrdit, že se to většiny členů SVJ naprosto netýká.
Bylo by prosím možné zajistit revizi obsahu webu SVJ (zejména přehlednosti témat a dokumentů) a udržovat ho v takové podobě, aby byl skutečným informačním nástrojem pro členy SVJ, resp. vážně se zamyslet nad sofistikovanějším nástrojem? Dle informace uvedené v zápatí webu je zřejmé, že RS2 byl v roce 2019 uzavřen.
Možná je problém i na mé straně (nejsem žádný IT, jen běžný uživatel), ale k tomu, abych se dostala k úplnému obsahu webu SVJ, jsem nemohla použít běžně používaný prohlížeč Google Chrome (přístup k webu SVJ byl odepřen), ani Interner Explorer (nebylo možné otevírat např. Zápisy výboru), a musela si stáhnout prohlížeč Mozilla Firefox. Předpokládám a doufám, že uvedené komplikace v přístupu k informacím na webu SVJ nejsou záměrem.

Závěrem uvádím, že méně vhodným než zvoleným termínem pro opravu vodovodního potrubí by snad mohly být jen další podzimní/zimní měsíce a že výběr řešení uvedené zakázky vnímám jako selhání zadavatele.

S pozdravem
Lenka Stoličková

reagovat

34 | Pavla Jánská | 22.11.2020Ne14:33

technická poznámka kvarajii- odebírání vody v místosti úklidu Mo 1464

Prosím představitele statut. orgánu SVJ ( předseda, místopředseda), aby v úklid. místnosti MO 1464 byl k dospozici smeták s hadrem, kterým by se dal udržovat prostor kolem výlevky a kohoutku na otevření vody- hadička napojená na kohoutek, leží na zemi, vytéká z ní zbytková voda, hrozí možnost uklouznutí a poranění – je opravdu nutno vždy vše zabezpečit s jasnými pokyny- t.j. poprost, aby se hadice nechávala ve výlevce a v případě rozlití vody na podlahu, podlahu setřít-volala jsem to na vrátnici, ale nedovolala jsem se- tak prosím toto zařiďte, ať se zbytečně nikdo nezraní uklouznutím na mokré podlaze- Dejte tam prosím pokyn kontroly bezpečného prostředí úklid. místnosti.
Škoda, že při odstávce vody v létě pane předsedo, jste neuznal za vhodné realizovat i moji připomínku, zrevidovat veškeré vodovodní potrubí v domech, včetně otopných systémů- vědělo se od založení SVJ, že stav není OK, stejně tak se dlouhodobě ví o stavu výtahů- viz plán oprav z počátku založení SVJ- to je další časovaná bomba k nepříjemnostem, neli k tgragedii.- nárazové opravy radikální vyřešení opět dlouhodobou funkčnost výtahů, nenahradí

S díky P.J.

reagovat

35 | v.zasadil | 22.11.2020Ne15:01

Začínáme napouštět

[16] v.zasadil: Po opravě začínáme dnes ve 14 hodin napouštět rozvody studené vody. Po příchodu technika teplárny bude nastartován výměník a začneme napouštět i teplou vodu.
Za celý realizační tým děkuji vlastníkům za všechny příspěvky na vrumo.cz, za trpělivost, za cenné rady a všechny projevy podpory a důvěry.

reagovat

36 | Šimůnek | 22.11.2020Ne18:24

[35] v.zasadil: Pane Zasadile děkuji, dopadlo to lépe, než ty horší scénáře…

reagovat

37 | v.zasadil | 14.12.2020Po8:25

Podrobnosti a další opatření

[35] v.zasadil: jsou uvedeny v zápise ze schůze výboru č.21 s přílohami (zde v sekci „Dokumenty“)

reagovat

38 | Anonym | 7.1.2021Čt14:50

Proč neteče voda

Dobrý den,
prostřednictvím této zprávy bych se ráda zeptala, z jakého důvodu v domě na adrese Moskevská 1464 opět bez varování neteče voda.
Předem děkuji za odpověď.

reagovat

39 | Tomáš Jirman @ | 7.1.2021Čt14:57

Pravděpodobně jde o toto:

Z důvodu havárie vody v Omské ulici je omezena dodávka vody ve Vršovicích. Na opravě se pracuje, předpokládané ukončení odstávky v 15:00 hodin.

https://www.praha10.cz/…v225rie-vody

Takže snad bude za chvíli vše v pořádku.
T.J.

reagovat

40 | Tomáš Jirman | 7.1.2021Čt15:02

Ještě jsem si všiml data u aktuality 16.04.2015, takže tím to asi nebude :)

reagovat

41 | Anonym | 7.1.2021Čt15:03

Nebude, volaly jsme na PVK a o ničem neví/nemají info.
Dle jejich slov to bude něčím v domě.

reagovat

42 | Jakub Malinovský | 7.1.2021Čt15:25

Hlásil jsem to na havarie@vrumo.cz a dostal jsem tuto odpověď:


Ano, na opravě úniku v 0.NP se pracuje. Odhad je do hodiny puštění.

S pozdravem

Pavel Votruba
technik

FIRST s.r.o.

reagovat

43 | v.zasadil | 7.1.2021Čt17:15

Oprava je skončena

[42] Jakub Malinovský: Byl to bohužel bezohledný vandalizmus nevědomého blba, jaký se v našich domech bohužel začal objevovat častěji.
Někdo na Uzbecké utrhl plastovou trubku, která napájí rozvod vody v domě teplou vodou. Ta vystupuje z výměníku prostupem ve zdi u nákladního výtahu,
Někomu asi připomínala doskočnou hrazdu a tak si na ní zadováděl.
Nejprve z toho byla prasklina, kterou se dařilo dva dni udržovat pod kontrolou a připravit zatím potřebné věci k opravě.
Samotná oprava se ale vyvinula v drama. Technik teplárenské zřejmě omylem ve výměníku uzavřel nesprávný kohout a odešel. Při opravě pak na instalatéra z trubky vyhrkla silným proudem horká voda, znemožnila mu v opravě pokračovat a způsobila u výtahů potopu. Kohouty na chodbě se nedařilo výtoku vody zamezit.
K takovému stavu jsem cca v 15 hodin přišel.
Další postup je komentován v rychlé informaci na titulní straně tohoto webu. Byla to docela tvrdá krizová situace a bylo třeba jednat. Nebyl čas odpovídat na individuální dotazy, ani olepovat dveře a výtahy v domech informacemi. Pokorně se za to omlouvám.

Teplá a studená voda už opět teče. Pokud u někoho bude problém s teplou vodou, hlaste to na havarie@vrumo.cz. Bude v tom případě nutno odvzdušňovat stoupačku v bytech v nejvyšších patrech domů

reagovat

44 | Václav Maňas @ | 9.1.2021So7:12

Teplá voda

[43] v.zasadil: Dobrý den, stále neteče teplá voda v kuchyních na severní části , Konkrétně byt číslo 62 – t. zn. všechny byty na této stoupačce.
Děkuji

reagovat

45 | v.zasadil | 9.1.2021So8:13

Odvzdušnění

[44] Václav Maňas: Včera slíbil soused ze 17.patra na Vaší stoupačce, že dnes dopoledne přijde a stoupačku odvzdušní

reagovat

46 | Petr Fidler | 11.1.2021Po11:01

@Václav Maňas: Dobrý den, z technických důvodů nebylo možné odvdušnit stoupačku teplé vody v pátek večer, udělal jsem v sobotu dopoledne (kolem cca 09:30).
Je to již v pořádku?

reagovat

47 | Ondřej Sejk | 19.1.2021Út20:37

Dobrý den, nevím jak dlouho již tento stav trvá, odhaduji nejméně 14 dní. Na Moskevské byt 75 – stoupačka severovýchodní roh mám naprosto zoufalý tlak teplé vody. Dnes už to bylo tak tristní že jsem musel pustit teplou naplno abych dosáhl zhruba polovičního proudu vody oproti normálu a zároveň neobrostl ledem. Řeší někdo pokles průtoku/tlaku teplé vody?

reagovat

48 | Bazjuková | 20.1.2021St18:52

[47] Ondřej Sejk: Dobrý den, ano, u nás na Uzbecké (byt 104, 15. patro) také tlak vody strašně kolísá. V jednu chvíli při sprchování klesl natolik, že se mi vypla sprcha. Musím přidávat o hodně více teplé vody, abych dosáhla teploty jako před havárií (tedy předpokládám, že kolísání tlaku má s havárií spojitost, pozoruji to přibližně od té doby).

reagovat

49 | v.zasadil | 20.1.2021St20:28

zpráva všem postiženým

[43] v.zasadil: Zpráva všem postiženým kolísáním teploty a tlaku teplé vody.
Asi jsou znovu zavzdušněné stoupačky ve vysokotlakém pásmu a bude nutno je znovu odvzdušnit.
Pokud v bytech v 17,p, někdo je a odebírá teplou vodu, pak se to „spraví samo“. Pokud tam dlouhodobě nikdo není, je to horší. Udávejte prosím, zda problém máte v koupelně, nebo v kuchyni, nebo v obojím.
Předpokládám, že pokud hovoříte o poslední havárii, máte na mysli tu, popsanou zde v příspěvku č.43

reagovat

50 | J. Malinovský | 20.1.2021St21:11

V koupelně 1464/279 (Moskevská – jihovýchod) také poslední týden vnímám slabší tlak teplé vody, který navíc kolísá. Není to nic extrémního, někdy je to v pořádku, ale jindy je to třeba při sprchování a zejména při napouštění vany znát.

reagovat

51 | Sramkova @ | 21.1.2021Čt19:14

[49] v.zasadil: Dobrý den, my jsme v bytě 116 na Uzbecké a doma jsme každý den. V naší koupelně kolísá tlak, a teplota vody až o 15 stupňů.Vodoměr teple se samozřejmě točí jako kdyby šla teplá, i když tomu tak není. Jelikož v posledním patře jsme, nemám rozhodně pocit, že by se to “spravilo samo”. Pokud tedy nepočítáme za řešení, že vypustíme každý den půl vany studené vody za cenu teplé, a nepočkáme na vhodnou chvíli, kdy se tepla rozhodne téct a studenou vanu konečně tou teplou dopouštíme.

reagovat

52 | F. Brynda @ | 21.1.2021Čt20:05

Dobrý den, bydlíme v 17. patře (severovýchod) na Moskevské a máme stejný problém. V koupelně kolísá teplota teplé vody. Děje se to až teď, poslední 2 týdny. Jelikož jsme úplně nahoře, předpokládám, že to nebude zavzdušněním.

reagovat

53 | Šesták @ | 30.1.2021So17:19

Nošení roušek

I když je v zájmu nás všech nosit v této době roušky či respirátory ve vnitřních prostorech našich domů, neděje se tak. Zrovna dnes 30.1.2021 dopoledne čekám na výtah, vystoupí dvě slečny a obě bez roušek. Nasednu do výtahu, přistoupí paní středního věku s vnučkou a opět bez roušky, řekl jsem jí, že když nemá roušku tak s ní nepojedu a vystoupil jsem. Zavolám nákladní výtah, mezi tím přijde paní více než středního věku se psem a samozřejmě vejde za mnou do výtahu a opět bez roušky. Opět jsem řekl, že s ní nepojedu, když nemá roušku. Jenom se divila. Sousedé na co si hrajeme? Kritizujeme vládní opatření a samotní nedodržujeme ani základní pravidla pro tuto dobu. S takovým přístupem budeme sedět doma pořád.

reagovat

54 | Ondrej sejk | 30.1.2021So19:32

Uz je to temer mesic a, stav s vodou je zcela nezmenen a vypada to ze se zavzdusnenim to nema nic spolecneho. Jake je reseni tohoto problemu? Existuje nejaky zpusob kontroly tlaku na hlavnim privodu aby se dala vyloucit “zavada” na stoupackach? Ty vykyvy jsou opravdu omezujici nic zanedbatelneho. A noseni rousek mi do tematu “voda” opravdu nezapada, byt rozcarovani pana sestaka chapu. Osobne rousku v dome nenosim, ale kdyz nekoho potkam tak si ji v ramci slusnosti nandam, ty dne minuty to preziju.

reagovat

55 | v.zasadil | 31.1.2021Ne8:51

[54] Ondrej sejk: Předpokládám, že stále hovoříte o tlaku teplé vody, večerních hodinách a souvislostech s poslední havarií (způsobené vandalským utržením potrubí TUV na 1463).
Ještě o minulém víkendu jsem zkontroloval všechny kohouty a šoupátka v domech 1463 a 1464, které mohly mít souvislost s touto (poslední) havárií. Žádný problém jsem nezjistil. Ty na potrubí mezi výměníkem a 1464 nebyly otevřeny zcela, tedy jsem je otevřel více.
Požádal jsem také teplárenskou, abychom zkontrolovali stav ve výměníku (samostatně tam nemámě přístup). Tam mně sice s sebou nevzali, ale s pondělí volal správce oblasti, že je tam všechno v pořádku.
Tlak vody pro výměník, tedy tlak ve vysokém pásmu TUV společně pro domy 1463 a 1464 se měří za čerpací jednotkou v hydroforní stanici. Tam je tlak v pořádku (1 MPa). Měřit tlak v jiných místech rozvodné instalace teplé vody možno není.
Prověřím tedy znovu podrobně stav na Vaší stoupačce a dovoluji si tímto Vás požádat o možnost kontroly ve Vašem bytě, např. dnes ve 20 hodin.
Můžete mi v té věci zavolat na 777 074 626 nebo raději napsat na v.zasadil@seznam.cz.

reagovat

56 | K.K. | 2.2.2021Út15:56

Dobrý den,
bohužel jsem nenašla způsob, jak vytvořit nové téma diskuze, tak to zkusím takto.
Víte někdo, odkud se ozývá to neustálé vrtání a bouchání? Víme, jak dlouho to bude trvat? V prvním patře visí jakási výzva ke sdělení více informací, napsaná propiskou, ale žádnou odezvu jsem nezaznamenala.
Víte něco více?
Předem děkuji za všechny odpovědi.

reagovat

57 | MK | 2.2.2021Út16:03

Zdravím, také bych se přidala, je to slyšet v celém 15. patře i.
Několik hodin denně, vzhledem k situaci jsem neustále doma na HO a u tohoto se nedá pracovat, nehledě vlivu takového rámusu na psychiku. Chtělo by to nějaké řešení. Díky

reagovat

58 | SH | 3.4.2021So13:36

Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jestli by nešlo něco udělat s přeplňenými popelnicemi na tříděný odpad. Připadá mi, že v poslední době tam je místo tak půl dne po jejich vyvezení, a ještě ten den už jsou plné – zvlášť ta na papír. Děkuji

reagovat

Připojte váš komentář!

Můžete používat Texy! syntaxi.

* Hvězdičkou jsou označeny povinné informace.