Vydrží nám zase 32 let?

Ano, řeč je o společných částech domů – chodby, stěny, stropy, prostory před výtahy, dveře do chodeb …
Opravy a rekonstrukce na Uzbecké jsou hotovy, na Moskevské se dokončují, na Vršovickou se chystáme v příštím roce. Jejich původní provedení nám, pravda, nikoli v úžasném stavu – vydrželo 32 let.
Například na Uzbecké od převzetí díla uběhly teprve 4 měsíce a o jeho další osud je nutno se už teď obávat.
Nejzdatněji si zatím vedou sousedé na 17. patře. Silně znečištěné lino před výtahy způsobem neznámým (ale čůrali tam už i psi), na stěnách u výtahů jsou šlápoty (asi děti?), dveře do chodby jih (nové od r. 2016) jsou rozštípané, zámek zničený… avšak asi nezůstanou dlouho sami a otázka zní, co s tím.
Varianty jsou čtyři:

  1. průběžně čistit a opravovat, jako by se nechumelilo – a hradit to ze společných peněz. Nebudou to malé náklady. O to méně peněz zůstane na jiné opravy.
  2. Čistit a opravovat na žádost vlastníka, odpovědného za znečištění a škody – tak by to mělo být – ale jak se známe, nikdo se k tomu nepřizná a sousedé nevidí a neslyší (nebudou si přece dělat problémy).
  3. Čistit a opravovat, náklady rozepsat na všechny vlastníky na patře – otázkou je vymahatelnost úhrad (v některých SVJ se to tak ale dělá)
  4. Nechat to být (a zajišťovat jen běžný úklid) – jak si kdo ustele, tak si lehne. Za 32 let udělat zase generální opravu v celém domě, jako to děláme teď.

Vážení sousedé, je to náš společný problém, co Vy na to?

Komentáře

1 | Martin Jíra | 22.10.2018Po9:18

Bohužel naše SVJ trpí velkou anonymitou mezi sousedy a velkou fluktací. Pokud si lidé budou dále myslet, že se na ně nepřijde, tak se tento stav jen tak nezlepší. Nevidím jednoduché řešení jak tento stav zlepšit. Bylo by ideální, kdyby lidé se lépe znali a vykonávali navzájem sociální kontrolu nebo „dohlížel“ na ně kamerový systém.

reagovat

2 | v.zasadil | 31.10.2018St1:06

Násilné vyproštění - poškozený výtah

Stalo se na Uzbecké v pátek 19.10 okolo čtvrté hodiny ranní. Postižený se sice dovolal komunikátorem na dispečink OTIS, ale nepočkal na příjezd pohotovosti (byla na místě za 25 minut) a za přispění nočního strážného byl násilně vyproštěn.
Výsledek – marný výjezd pohotovosti (který zaplatíme) a poškozený výtah, který nejezdí dodnes (čekáme na náhradní díly a jeho opravu také zaplatíme).
Postižený událost neohlásil, na telefon nereagoval, bližší okolnosti tedy neznáme.
Tím, že nepočkal na odborné vyproštění, získal 5, možná 10 minut. Budou mít cenu několika tisíc korun.

reagovat

3 | v.zasadil | 31.10.2018St1:19

Kdo má uklízet hovn..po psu? Ten, kdo si ho pořídil!

To nám napsala včera pracovnice úklidu k nákladnímu výtahu na Uzbecké a má pravdu.
Mimochodem, ten výtvor a okolnosti připomínají to, co bylo již dříve (viz výše) kritizováno v 17.patře.
Asi venčení psa dětmi, které ho neovládají a neuvědomují si povinnosti a odpovědnost z toho plynoucí.
Co na to rodiče? Kdo to tedy má uklízet?

reagovat

4 | jaroslav | 31.10.2018St20:21

???

[2] v.zasadil: Ano -pokud by byl funkční kamerový systém ,tak by se možná i vidělo na toho výtečníka co zneprovozní výtah ve 4 hodiny ráno .Dále činnost strážného ,který by si mohl alespoň ověřit jméno popřípadě byt.Toto neudělal tak by se měl podílet na úhradě opravy- v náplni práce určitě nemá někoho násilně vytahovat z výtahu ,pokud není v ohrožení života, toť vše .

reagovat

5 | v.zasadil | 4.11.2018Ne16:46

Ještě k vyproštění

[4] jaroslav: Je to asi takto. Přes všechnu dokonalost techniky k uváznutí ve výtahu dojít může. Proto je v kabině komunikátor, kterým se dovoláme na dispečink OTIS. Tam se zeptají na jméno toho, kdo je volá a jaký má problém. K vyproštění vyšlou technika, který je nejblíže a v noci technika, který má pohotovost. Ten přijede, odborně vyprostí uváznuvšího a výtah uvede do provozuschopné­ho stavu.

V daném případě došlo ke komunikaci pána s dispečinkem opakovaně několikrát (byl netrpělivý), takže jeho jméno známe. O vyproštění jsem se dověděl druhý den od technika, který k nám byl za účelem vyproštění v noci marně poslán a který shledal výtah prázdný a poškozený. Volal jsem tedy pána telefonem, abych zjistil bližší okolnosti. Telefon nebral, nekomunikoval. Později jsem se od jeho maminky, vlastnice bytu na Uzbecké, dověděl, že pán zde sice už nebydlí, ale byl u ní na návštěvě, pracuje v Německu a za nic nemůže. Chtělo se mu kakat. Proto nevyčkal příjezdu pohotovosti OTIS, ale prostřednictvím nočního strážného zavolal hasiče. Ti takovou službu v mimořádných případech poskytují, ale jde jim o pomoc člověku v tísni, ne o ten výtah. S výtahem se tedy nepářou, klidně ho poškodí a dál nic neřeší.

Také provozovatel výtahu, v daném případě SVJ, musí počítat s tím, že nic na tomto světě není dokonalé a k uváznutí ve výtahu může dojít. Pro toho, komu se to stalo, je to vždy nepříjemná újma. Nejde tedy o to, že bychom vyproštění a zprovoznění výtahu nezaplatili, jde o to, aby všichni zúčastněni si počínali rozumně, odpovědně a s vědomím následků svého počínání, aby naše společné náklady byly co nejnižší a byly vynakládány rozumně. Abychom nezabíjeli mouchu kladivem a těch 5 - 10 minut nebylo zbytečně drahých
Noční vyproštění pak často mají navíc něco společného s alkoholem a nestandardním chování ve výtahu

Všechno tady je naše, nebo naše společné a všichni přece chceme, aby nám to bez zbytečných nákladů „vvdrželo dalších 32 let“

reagovat

6 | v.zasadil | 18.11.2018Ne13:19

hořící vajgl - je to maličkost?

Hořící vajgl, uhašený zašlapáním do nového lina podlahy – je to maličkost?
Posuďte sami – je k vidění dnes u okna na chodbě hlavního schodiště v 17.patře na Uzbecké

reagovat

7 | jaroslav | 19.11.2018Po19:39

[5] v.zasadil: naprosto s vámi souhlasím pane předsedo ,ale na druhou stranu nevěřím v tomto případě na 5 náhod – jedu ve 4 hodiny ráno,pokud možno střízlivý,zastaví se mě výtah, jsem netrpělivý protože se mě chce kakat,jedu za maminkou na návštěvu,protože dělám v Německu a hned zase odjíždím zpět a ostatní ať mě vlezou na záda,takže maminka by mohla přispět na opravu,ale to je další náhoda …

reagovat

8 | v.zasadil | 7.12.2018Pá14:45

Neparkujte před mřížemi prostoru popelnic

Prosíme – neodstavujte auta a neparkujte v průjezdu před mřížemi prostoru, ve kterém jsou uloženy popelnice.

Dnes nebyly vyvezeny popelnice z prostoru domů 1461 – 1464. Parkuje tam dnes auto s reg. značkou 012 BONDY.

Pravidelně jezdí popeláři v neděli, ve středu a v pátek. Jsou ale i mimořádné příjezdy popelářů, nebo kontejneru na vyvezení odpadu, který je naházen mimo popelnice (kontejnery).
Vedle, nebo za popelnice by se vůbec nemělo nic házet, od toho jsou sběrné dvory a vyklízecí firmy

Prostor za mřížemi není jen pro uložení popelnic, je to hlavně i přístup k nákladní rampě, kterou může kdykoli potřebovat někdo z obyvatel Vršovické
.

reagovat

9 | v.zasadil | 12.12.2018St10:31

Nepořádek pokračuje - situace se opakuje

[8] v.zasadil: Dnes opět nebyly vyvezeny popelnice z prostoru čp. 1461. Opět tam před mřížemi parkovalo auto s reg. značkou 012 BONDY

reagovat

10 | v .zasadil | 31.1.2019Čt18:02

Neoprávněně zabraný sklep

č.49 na Uzbecké. Jednoměsíční lhůta pro vyklizení vypršela, sklep byl otevřen a opatřen náhradním zámkem. Běží druhá jednoměsíční lhůta, ve které se majitel může o své poklady přihlásit na 777 074 626.
Pak bude obsah sklepa vyklizen do odpadu

reagovat

11 | v.zasadil | 5.3.2019Út6:53

Moskevská na jedničku

Pořádek a čistota na chodbách a schodištích v sobotu 2.3. neměly na Moskevské chybu. Na Uzbecké to bylo horší, zejména v 17. patře.

reagovat

Připojte váš komentář!

Můžete používat Texy! syntaxi.

* Hvězdičkou jsou označeny povinné informace.