Výtahy 95 804 (Vršovická) a 95 813 (Moskevská)
Tyto výtahy byly odstaveny servisem OTIS z provozu 20.8., resp 3.9.2015.
První proto, že po opakovaných závadách došlo k rozhodnutí, že je třeba vyměnit motor kabinových dveří (z dovozu). Ten má přijít ve středu a výtah má být uschopněn ve čtvrtek tohoto týdne.
Druhý proto, že v řídícím systému došlo k závadě, kterou servis OTIS neumí odstranit a přizval tedy pracovníka firmy,která ŘS vyrábí. Ten přijde zítra a řešení bude pokračovat.
V servisu OTIS došlo k personálním pohybům a firmu bohužel opustili pracovníci, kteří se od roku 2012 dosud fundovaně starali o naše výtahy k naší spokojenosti. Dnes se přišel představit nový vedoucí servisu. Vysvětlil jsme si, co a jak si představujeme a co se nám líbí málo. Myslím, že jsme se pochopili. Uvidíme, jak to půjde dál.
Komentáře
Moc dlouho to nevydrželo. Nákladní výtah na Moskevské opět stojí v prvním patře, tentokrát zavřený, a nereaguje na zavolání.
[2] J. Malinovský: Od května 2012 dosud jezdil tento výtah téměř bez závad. To vydrželo docela dlouho. Nyní má problém. Dnes se na něm bude opět pracovat.
[3] v.zasadil: Oprava výtahu 95 813 má být dokončena v pátek 18.9.
Jo, historicky fungoval dobře, teď už zas stojí minimálně podruhé od Vašeho posledního příspěvku.
[5] J. Malinovský: Nepochopil jsem, co mi chcete sdělit, pane Malinovský,
Zabýval jsem se spolu s pohotovostním technikem těmi výtahy cca od 18.30 do 20 hodin, V době, kdy jste psal svůj příspěvek, oba výtahy už jezdily.
Vážený pane Zasadile, je dost možné, že mezi hlášení závady na mailu havarie@vrumo.cz či zmínkou zde, uplyne nějaká doba v řádu minut i hodin a během té je výtah již zprovozněn. Ne vždy si člověk hned vzpomene okamžitě, popř. má po příchodu domů na práci něco jiného než zapínat počítač. Stejně tak je dost možné, že někdy můžu na mail pro hlášení poruch nadbytečně hlásit něco, co je již nefunkční delší dobu a někdo jiný to mezitím už určitě dávno nahlásil.
Svým příspěvkem ze dne 24. 9. 2015 jsem Vám chtěl dát za pravdu, že výtah byl dlouhou dobu spolehlivý, a zároveň vyjádřit znepokojení nad tím, že navzdory tomu, že na něm proběhlo více oprav, tak v období od 16.9. do 24.9. měl zase problémy. Stejně tak jsem implicitně od Vás očekával určitou reakci, kdy zas bude fungovat (např. kdyby šlo o nějaký delší výpadek, kdy by se čekalo na dodání náhradního dílu), jelikož jsem v těch dnech zrovna potřeboval odstěhovat starou skříňku, kterou si měl odvést můj známý. Tohoto sdělení jsem se ve Vašem příspěvku dočkal a děkuji Vám za něj.
PS: Před pár minutami jsem hlásil další poruchu toho samého výtahu, tentokrát stojí otevřený ve 13. patře.
[7] J. Malinovský: Pane Malinovský,
když mají lidé vůli se domluvit, tak se domluví.
Ani já nemám radost, když výtahy nefungují, jak by měly.
Ale ve světě techniky už to tak někdy chodí.
Každý problém je řešitelný, někdy však bohužel obtížně.
Navíc, v současné době má firma Otis, která pro nás dělá údržbu a opravy výtahů, obtížné období.
Něco si tam mezi sebou vyřídili a výsledek je ten, že Ti, kteří se až dosud o vaše výtahy starali, odešli z firmy.
Zatím za ně není rovnocenná náhrada. Ti, co zůstali, nestíhají a má to i vliv na kvalitu práce.
K tomu jsem se ale už vyjadřoval výše.
Buď se firma vzpamatuje, nebo ji vyměníme.
Ale je to běh na dlouhou trať. Bylo by lépe, kdyby se vzpamatovala.
Nákladní výtah na Vr 1461
Byl odstaven z provozu a čeká na dodávku kabinových dveří (ze Španělska, tzn. asi 1 měsíc). Tento výtah zlobil již v minulosti, příčina byla zpravidla v kabinových dveřích, které byly opakovaně deformovány hrubým zacházením, patrně při stěhování a rekonstrukcích bytů.
Dosud byly vždy opraveny, ale teď už dostaly poslední ránu a skončily zničené po vytržení z otočného závěsu pohozené na podlaze výtahu. Jsou docela těžké a je štěstí, že se nikomu nic nestalo.
Oprava bude stát 45 818 Kč.
[9] Vladimír Zasadil: Dnes udělalli servisní mechanici další, snad už poslední pokus namontovat nové dveře výtahu 95804 (nejsou, ani jejich příslušenství, zcela totožné s původními) a zítra snad již budou jezdit v č.p.1461 oba výtahy.
Dnes pracovali mechanici celý den a z technických důvodů si krátkodobě vypínali i druhý výtah. V té době přijela jedna ze zde bydlících maninek s kočárkem a měla problém, jak se dostane do 8.patra. Nebyl by to problém, kdyby pro oba vchody (1461 i 1462) byl stejný čip. Nakonec jí tam přece jen někdo otevřel a jistil to i technik SF pan Votruba, který tam běžel s čipem.
Píšu o tom proto, že podobný problém se může opakovat a nejde jen o kočárky, jsou např i obtížně se pohybující lidé… snad by bylo možno přehodnotit kategorický odpor proti tomu, aby obyvatelé 1461 mohli projít i přes 1462 (a obráceně). Alespoň maminky s kočárky a lidé s pohybovými problémy …