výtahy opět jezdí

po složitém a hlavně dlouhém procesu naše výtahy zase v plném počtu jezdí. Dnes byl opět spuštěn poslední ze stojících výtahů – malý levý na Uzbecké.
Na Uzbecké a Moskevské už nejsou malé výtahy zapojené do duplexu, tzn. jsou ovládány separátně každý svým přivolávačem.
Znamená to, že nepřijede automaticky ten, který je blíž, ale ten, který jste si přivolali.

Prosíme, přivolávejte si vždy jen jeden výtah – ten, kterým výsledně odjedete. Tak je to normální a úsporné. Pokud si namačkáme všechny tři najednou, dva z nich k vám pojedou zbytečně. Jednak spotřebovávají energii a jednak se opotřebovávají. Potřebují pak více provozních oprav, z nichž některé, např. výměna ojetých lan a trakčních kotoučů, jsou opravdu drahé.

Komentáře

1 | Michal | 20.12.2019Pá14:38

Uzbecká

Dobrý den, to zrušení duplexu je trvalý stav?

Obávám se, že prosba, aby obyvatelé přivolávali jen jeden výtah, kterým následně odjedou, je jen zbožným přáním.

Proč čekat o dvacet sekund déle, když si můžu zavolat všechny výtahy, a odjet tím, který přijede jako první? Že zdržím někoho jiného třeba o dvě, tři minuty, to nevadí, to je někdo cizí.

Není výjimkou, že na Uzbecké v „ranní špičce“ při cestě z jednoho z vrchních pater dolů zastavuje výtah zbytečně třeba pětkrát, aniž by někdo přistoupil (protože všechny netrpělivé ignoranty nabere jiný výtah, který „přijede dřív“).

reagovat

2 | v.zasadil | 20.12.2019Pá15:11

Je to nadlouho

[1] Michal: Ten stav je určitě nadlouho. Možná, že se přece jen naučíme brát ohledy na sebe navzájem i na ty výtahy. Také jsem si všiml, že namačkat všechny tlačítka se stalo zvykem. Proto ta prosba.

Ty opravené výtahy jsou na trochu jiné technologii ovládání a nejde je s těmi sousedními do duplexu jednoduše zapojit .
Teď budeme nejméně půl roku sledovat opravené výtahy a jejich závady. Budou-li spolehlivé, bude-li vůle vlastníků a bude-li dostatek prostředků ve fondu oprav, můžeme nechat opravit i ty druhé a pak je zase do duplexu zapojit.

Roli zde ale hraje více faktorů, budeme o tom jednat na domovních schůzích a rozhodovat na shromáždění vlastníků. Je i taková varianta, že po roce 2023 budeme výtahy postupně měnit za nové.

reagovat

3 | J. Malinovský | 29.12.2019Ne20:27

S „opraveným výtahem“ na Moskevské to moc optimisticky od jeho zprovoznění zatím nevypadá; před Vánocemi i po nich opakovaně stál.

Chtěl jsem se však zeptat na to blikání a cvakání dolního tlačítka otevírání dveří v něm, které jsem zažil vždy, když zrovna jezdil. To je také porucha či nějaký záměr? Působí to dost rušivě a nepříjemně.

reagovat

4 | v.zasadil | 30.12.2019Po12:52

[3] J. Malinovský: máte pravdu, ten výtah se po opravě už dvakrát, byť ne nadlouho, zastavil. OTIS mluví o tom, že jde o zkušební provoz a spolehlivost výtahu doladí.
Mám ale ještě několik dalších problémů, které budu s OTISem po Novém roce řešit. Přidám k nim také Vaši otázku, resp. námitku.

reagovat

5 | v.zasadil | 30.12.2019Po14:05

Dodávám

[3] J. Malinovský: Prozatím dodávám. že to nelogické blikání považuji za jakýsi softverový apendix (je tam nová řídící deska), který ničemu nevadí. Ale zjistím, zda je možné jej odstranit

reagovat

6 | v.zasadil | 7.1.2020Út0:11

Odpověď

[3] J. Malinovský: Jak jsem slíbil, odpovídám. Dostal jsem od OTISu vysvětlení, že blikání světla na ovládacím panelu v kabině je opravdu projevem toho, že softvare řídící desky obsahuje některé funkce, které jsou pro naše výtahy nadbytečné, ale funkci našeho výtahu nevadí.

Když to budeme moc chtít, mohou to blikání zrušit. Ale je s tím potíž. Netrval bych tedy na tom, alespoň prozatím, abychom si nevyrobili s výtahy nějaký další problém.
Opravený výtah na Uzbecké bliká jako ten na Moskevské.

Opakované váznutí malého pravého výtahu na Moskevské mělo až dosud vždy příčinu v tom, že nesepnuly kontakty bezpečnostního obvodu, ovládané šachetními dveřmi,
Jeví se nyní, že je vždy třeba pečlivého seřízení dveří a kontaktů v patrech, kde se závada projeví. Je to ale jemná práce, vyžaduje trpělivost a dost dlouho to trvá. Tak se to ale nyní provádí a dohlížím na to.

Problém je, když se tato závada vyskytne o víkendu (téměř vždy to tak ale bývá). Pak povoláváme pohotovost, aby prostoj výtahu byl co nejkratší, ale není to optimální postup.
Pohotovostní technik totiž zpravidla není ten, který má naše výtahy trvale v péči, detailně je, ani jejich problémy nezná a navíc ani nemá čas. Udělá tedy jen nejnutnější, jednoduché úkony pro momentální zprovoznění výtahu a závada se pak v krátkém odstupu času opakuje
.
Nebudou-li obyvatelé domu proti, nebudeme tyto závady, pokud ostatní dva výtahy pojedou, řešit už s různými pohotovostními techniky o víkendu, ale vždy až v pondělí s kmenovým technikem, tak jako dnes.

reagovat

7 | v.zasadil | 15.3.2020Ne20:30

Vyproštění

Zastavení mimo stanici a uváznutí osob je nepříjemná stránka používání jakéhokoli výtahu. Pro tento případ je v kabině komunikátor jímž lze vyžádat si na dispečinku OTIS vyproštění. Určitý problém je v tom, žedojezdová doba je 60 minut a mimo pracovní dobu i o víkendu ji zajišťuje jeden z techniků, který má pohotovost. Ten může být v kritické době např. v Kladně a je problém. Proto bylo vyškoleno 5 dobrovolníků, kteří Vám mohou, pokud jsou přítomni, pomoci dříve.
Jsou to:
Vladimír Zasadil 777 074 626
Pavel Votruba 724 284 740
Jan Konigsbauer 736 165 408
Jaroslav Berka 730 804 078
Vladimír Mudroch 702 022 968

reagovat

8 | DV | 17.3.2020Út16:43

Hlavně ta čísla dejte někam do kabiny.

reagovat

9 | v.zasadil | 17.3.2020Út18:11

[8] DV: Dáme. Hned jsme nechali vyrobit samolepky se jmény a s čísly telefonu, ale ty kupodivu nelepí. Uděláme to nějak improvizovaně, Hned ten den totiž provozovnu „tiskne se“ zavřeli kvůli koronaviru. Nemohli jsme je ani reklamovat

reagovat

10 | F. Brynda @ | 18.3.2020St17:30

Dobrý den,
mám možnost v práci vytisknout seznam čísel přímo na samolepku a následně to tam nalepit nebo vám je předat.
Kdybyste měl zájem, stačí napsat.

reagovat

11 | V. Zasadil | 18.3.2020St18:43

Dobrý den, pane Bryndo,
Jste velice laskav, Vaši nabídku vítám a jednu nelepící samolepku Vam dám do schránky jako vzor a poprosím 10× (máme 10 výtahů).

reagovat

12 | v.zasadil | 22.3.2020Ne21:16

Malý levý na Moskevské

Jsem dnes v 18 hodin vypnul, protože se přehříval výtahový stroj v důsledku vadné funkce elektromagnetem ovládané mechanické brzdy. Servis OTIS očekáváme zítra

reagovat

13 | v.zasadil | 23.3.2020Po18:24

Dnes byl opraven

[12] v.zasadil: A při té příležitosti jsem požádal i o opravu osvětlení na pravém výtahu.
Po sejmutí stropního panelu jsme ale viděli, že někdo elektroinstalaci poškodil, jedno ze dvou osvětlovacích těles ukradl a druhé alespoň utrhl.
Upevnili a rozsvítili jsme alespoň to jedno, co nám tam zbylo. To druhé OTIS dodá příležitostně.

reagovat

14 | v.zasadil | 27.3.2020Pá21:01

Nákladní na Moskevské nejede

[13] v.zasadil: Hlásila paní Uzlová dnes v 15.24. OTIS jsem po kontrole výtahu objednal na pondělí.

reagovat

15 | v.zasadil | 30.3.2020Po12:05

výtah byl opraven dnes v 10.50 hod.

reagovat

16 | v.zasadil | 29.5.2020Pá7:09

Nové optické lišty

Optické lišty, zabraňující narážení dveří výtahu při zavírání do překážky, která se ve dveřích vyskytne, jsme nechali na Uzbecké a Moskevské namontovat v rámci malé modernizace výtahů v r.2013.
V souvislosti se zatížením prašnosti při rekonstrukci chodeb v r.2018 lišty začaly vysazovat a způsobovat poruchy i u výtahů, které šok prašnosti „přežily“ – tl. malý levý na Moskevské a malý pravý na Uzbecké. Nechali jsme je tedy odpojit.
Protože v průběhu dalšího roku provozu tyto výtahy vykazují opět slušnou spolehlivost, necháváme nyní na tyto dva výtahy opět namontovat nové optické lišty s doplňující elektronickou řídící jednotkou zavírání dveří.
Je to investice za 28,5 tis. Kč vč. DPH pro jeden výtah.

reagovat

Připojte váš komentář!

Můžete používat Texy! syntaxi.

* Hvězdičkou jsou označeny povinné informace.