výtahy opět jezdí

po složitém a hlavně dlouhém procesu naše výtahy zase v plném počtu jezdí. Dnes byl opět spuštěn poslední ze stojících výtahů – malý levý na Uzbecké.
Na Uzbecké a Moskevské už nejsou malé výtahy zapojené do duplexu, tzn. jsou ovládány separátně každý svým přivolávačem.
Znamená to, že nepřijede automaticky ten, který je blíž, ale ten, který jste si přivolali.

Prosíme, přivolávejte si vždy jen jeden výtah – ten, kterým výsledně odjedete. Tak je to normální a úsporné. Pokud si namačkáme všechny tři najednou, dva z nich k vám pojedou zbytečně. Jednak spotřebovávají energii a jednak se opotřebovávají. Potřebují pak více provozních oprav, z nichž některé, např. výměna ojetých lan a trakčních kotoučů, jsou opravdu drahé.

Komentáře

1 | Michal | 20.12.2019Pá14:38

Uzbecká

Dobrý den, to zrušení duplexu je trvalý stav?

Obávám se, že prosba, aby obyvatelé přivolávali jen jeden výtah, kterým následně odjedou, je jen zbožným přáním.

Proč čekat o dvacet sekund déle, když si můžu zavolat všechny výtahy, a odjet tím, který přijede jako první? Že zdržím někoho jiného třeba o dvě, tři minuty, to nevadí, to je někdo cizí.

Není výjimkou, že na Uzbecké v „ranní špičce“ při cestě z jednoho z vrchních pater dolů zastavuje výtah zbytečně třeba pětkrát, aniž by někdo přistoupil (protože všechny netrpělivé ignoranty nabere jiný výtah, který „přijede dřív“).

reagovat

2 | v.zasadil | 20.12.2019Pá15:11

Je to nadlouho

[1] Michal: Ten stav je určitě nadlouho. Možná, že se přece jen naučíme brát ohledy na sebe navzájem i na ty výtahy. Také jsem si všiml, že namačkat všechny tlačítka se stalo zvykem. Proto ta prosba.

Ty opravené výtahy jsou na trochu jiné technologii ovládání a nejde je s těmi sousedními do duplexu jednoduše zapojit .
Teď budeme nejméně půl roku sledovat opravené výtahy a jejich závady. Budou-li spolehlivé, bude-li vůle vlastníků a bude-li dostatek prostředků ve fondu oprav, můžeme nechat opravit i ty druhé a pak je zase do duplexu zapojit.

Roli zde ale hraje více faktorů, budeme o tom jednat na domovních schůzích a rozhodovat na shromáždění vlastníků. Je i taková varianta, že po roce 2023 budeme výtahy postupně měnit za nové.

reagovat

3 | J. Malinovský | 29.12.2019Ne20:27

S „opraveným výtahem“ na Moskevské to moc optimisticky od jeho zprovoznění zatím nevypadá; před Vánocemi i po nich opakovaně stál.

Chtěl jsem se však zeptat na to blikání a cvakání dolního tlačítka otevírání dveří v něm, které jsem zažil vždy, když zrovna jezdil. To je také porucha či nějaký záměr? Působí to dost rušivě a nepříjemně.

reagovat

4 | v.zasadil | 30.12.2019Po12:52

[3] J. Malinovský: máte pravdu, ten výtah se po opravě už dvakrát, byť ne nadlouho, zastavil. OTIS mluví o tom, že jde o zkušební provoz a spolehlivost výtahu doladí.
Mám ale ještě několik dalších problémů, které budu s OTISem po Novém roce řešit. Přidám k nim také Vaši otázku, resp. námitku.

reagovat

5 | v.zasadil | 30.12.2019Po14:05

Dodávám

[3] J. Malinovský: Prozatím dodávám. že to nelogické blikání považuji za jakýsi softverový apendix (je tam nová řídící deska), který ničemu nevadí. Ale zjistím, zda je možné jej odstranit

reagovat

6 | v.zasadil | 7.1.2020Út0:11

Odpověď

[3] J. Malinovský: Jak jsem slíbil, odpovídám. Dostal jsem od OTISu vysvětlení, že blikání světla na ovládacím panelu v kabině je opravdu projevem toho, že softvare řídící desky obsahuje některé funkce, které jsou pro naše výtahy nadbytečné, ale funkci našeho výtahu nevadí.

Když to budeme moc chtít, mohou to blikání zrušit. Ale je s tím potíž. Netrval bych tedy na tom, alespoň prozatím, abychom si nevyrobili s výtahy nějaký další problém.
Opravený výtah na Uzbecké bliká jako ten na Moskevské.

Opakované váznutí malého pravého výtahu na Moskevské mělo až dosud vždy příčinu v tom, že nesepnuly kontakty bezpečnostního obvodu, ovládané šachetními dveřmi,
Jeví se nyní, že je vždy třeba pečlivého seřízení dveří a kontaktů v patrech, kde se závada projeví. Je to ale jemná práce, vyžaduje trpělivost a dost dlouho to trvá. Tak se to ale nyní provádí a dohlížím na to.

Problém je, když se tato závada vyskytne o víkendu (téměř vždy to tak ale bývá). Pak povoláváme pohotovost, aby prostoj výtahu byl co nejkratší, ale není to optimální postup.
Pohotovostní technik totiž zpravidla není ten, který má naše výtahy trvale v péči, detailně je, ani jejich problémy nezná a navíc ani nemá čas. Udělá tedy jen nejnutnější, jednoduché úkony pro momentální zprovoznění výtahu a závada se pak v krátkém odstupu času opakuje
.
Nebudou-li obyvatelé domu proti, nebudeme tyto závady, pokud ostatní dva výtahy pojedou, řešit už s různými pohotovostními techniky o víkendu, ale vždy až v pondělí s kmenovým technikem, tak jako dnes.

reagovat

Připojte váš komentář!

Můžete používat Texy! syntaxi.

* Hvězdičkou jsou označeny povinné informace.